سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحيمي:

گسترش صنايع دستي مي تواند معضل بيكاري را حل كند

معاون اول رئيس جمهور گفت: توسعه صنايع دستي مي تواند مسئله بيکاري را از بين ببرد و در اين مسير رسانه ها، صدا و سيما، گويندگان، خطبا و روحانيان اطلاع رساني کنند.


به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا رحيمي که در مراسم روز جهاني صنايع دستي واقع در محل دائم نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران سخن مي گفت با اشاره به مزاياي صادرات غيرنفتي تأکيد کرد: بايد در توليد صنايع دستي به نيازهاي مردم و تقاضاهاي متنوع جهاني توجه کنيم که اگر اين چنين شود  بيش از نفت در صدور صنايع دستي درآمدزايي خواهيم کرد.

وي با بيان اينکه نفت ما را مي‌خرند و بر ما منت مي‌گذارند افزود: به راحتي مي توان با جايگزيني صادرات غيرنفتي از فروش نفت، اين سرمايه ملي اجتناب کرد.

معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه ايران يکي از کشورهاي صاحب تمدن در جهان است گفت:‌ تمدن زاييده فرهنگ است و با فرهنگي که قرن‌ها در ملتي رسوخ کرده، شکل گرفته، صيقل يافته و نهادينه شده است تمدن به وجود مي آيد و همه اين فرايند در ايران عزيز طي شده است.

وي با اشاره به اينکه فردا کارگروه اشتغال صنايع دستي در دولت تشکيل مي شود از رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خواست مديران کل استاني خود را ملزم کند که طرح‌هاي استان‌هاي خود را مطابق با ذوق، سليقه و بضاعت آن مناطق تهيه و به دولت ارائه کنند.

رحيمي با يادآوري اينکه در سال 1389 با حضور استانداران سراسر کشور مزاياي هر استان بررسي شد گفت: در آن نشست استانداران اشتغالزايي يک ميليون و 100 هزار نفر را تعهد کردند اما با برنامه‌ريزي‌هايي که صورت گرفت حتي بيش از اين تعداد يعني يک ميليون و 400 هزار شغل ايجاد شد.

وي افزود: پس از بررسي طرح هاي تهيه شده در هر استان مي توان زمينه تامين منابع مالي و در نهايت اشتغالزايي آنها را فراهم کرد، بنابراين منتظريم تا مديران کل صنايع دستي استان‌هاي سراسر کشور با ارائه طرح هاي خود دولت را در ايجاد اشتغال همراهي کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.