سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیکاری در میان تحصیلکردگان بیشتر است

رئیس سازمان همیاری اشتغال و دانش آموختگان گفت: در حال حاضر بیکاری در میان افراد دارای مدرک لیسانس در کشور 10 برابر زیر دیپلم ها است.

احمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: در سالی که مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاری شده باید تولید کار و خدمات ایرانی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی افزود: متاسفانه در حال حاضر بیکاری بین افراد دارای مدرک لیسانس در کشور 10 برابر زیر دیپلم ها است.
وی افزود: فعالان اقتصادی هم چنین نرخ بیکاری در کشور را 3/12 درصد اعلام کرده اند همچنین سال گذشته نرخ بیکاری در مردان 5/10 درصد و در زنان 9/20 درصد در کشور بوده است.
احمدی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در شهرها 7/13 درصد و در روستاها 9/8 درصد است ادامه داد: شکل زیر ساخت های اشتغال در کشور از مهم ترین مشکلات است و هم اکنون افزایش نرخ بیکاری در بین زنان را نیز نسبت به مردها شاهد هستیم.
در ادامه یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به اینکه ظرفیت های جهاد دانشگاهی می تواند پشتیبان مسائل اشتغالزایی، فرهنگی و اشتغالزایی باشد گفت: جهاد دانشگاهی می تواند با ساختن زیر ساخت های مناسب به موفقیت های کلانی دست پیدا کند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه این نهاد برای آنکه بتواند توقع صد درصدی نظام را برآورده کند نیازمند یک تحول اساسی است اظهار داشت: برای رفع دغدغه و مشکلات موجود باید تمام استان ها دور هم جمع شده و به بررسی و رفع این مشکلات بپردازند.
رئیس جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: امیدواریم این نهاد انقلابی را در کشور به عنوان یک پشتیبان در کنار سایر نهادها و ارگان های دولتی بینیم چرا که این نهاد از زمان تاسیس تاکنون فراز و فرودهای فراوانی داشته و با وجود این مشکلات توانسته در بخش های مختلف به موفقیت های زیادی دست پیدا کند./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.