سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

کشت پنبه در بیش از 1700هكتار اراضی شهرستان اصفهان

مسوول اداره تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی شهرستان اصفهان گفت: در سال جاری زراعی، كشاورزان پنبه كار در این شهرستان بیش از یكهزار و 700 هكتار از مزارع خود را به كشت پنبه اختصاص داده اند.

 سید مجید رفعت'در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان افزود: در شرق شهرستان اصفهان شرایط اقلیمی مناسب برای كشت پنبه وجود دارد و در سال هایی كه وضعیت آب به طور نسبی خوب باشد كشت پنبه مورد استقبال كشاورزان قرار می گیرد.

وی افزود: در سال جاری زراعی بیش از یكهزار و 700 هكتار پنبه در سه بخش 'بن رود' ، 'جرقویه سفلی' و 'علیا' به ترتیب با سطح زیر كشت 500، 500 و 700 هكتار با استفاده از رقم گواهی شده 'ورامین' و رقم بومی كشت شده است.

بر اساس این گزارش، مدیر عامل شركت تعاونی سفید دشت ورزنه گفت: در سال زراعی جاری این شركت تعاونی، یكصد هكتار از پنبه شهرستان اصفهان را به روش مكانیزه كشت كرد.

'میرزایی' افزود: مزایای این روش كاهش هزینه های كاشت، كاهش مصرف بذر مصرفی در سطح یك سوم و یكنواختی در سبز كردن بذر است.

وی ابراز امیدواری كرد: با توسعه كشت مكانیزه و همچنین برداشت مكانیزه آن، بتوان بخش قابل توجهی از هزینه های تولید را كاهش داد و از منابع تولید استفاده بهتری كرد.

همچنین مسوول جهاد كشاورزی 'براآن جنوبی' گفت: از آغاز خردادماه ، چین اول از محصول گیاه دارویی بابونه در منطقه براآن جنوبی آغاز شد.

'شیرازی' افزود: در سال زراعی جاری در منطقه براآن جنوبی چهار هكتار از اراضی به كشت بابونه اختصاص یافته است.

وی گفت: در چین اول بالغ بر دو هزار و 500 كیلوگرم محصول خشك در هكتار برداشت می شود ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.