سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نياز 400 ميليارد ريالي سبزوار برای ساماندهی سكونت گاه های غيررسمي

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري سبزوار از خشكسالی، گرانی مسكن و نبود نظارت كافی شهرداری به عنوان دلايل رشد حاشيه نشيني در سبزوار ياد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد كلاته در نخستين جلسه ستاد توانمندسازي سكونت گاه های غيررسمی شهرستان گفت: اين امر موجب شده است تا از جمعيت 250 هزار نفری شهرستان، حدود 60 هزار نفر در مناطق حاشيه ای سكونت داشته باشند.

وی اظهار داشت: اين ميزان حاشيه نشينی، سبزوار را به بزرگترين شهر درگير اين مساله در استان پس از مشهد مقدس تبديل كرده است.

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري سبزوار با تاكيد بر نظارت دقيق براي جلوگيري از رشد اين پديده، خاطرنشان كرد: سكونتگاه هاي ياد شده از سال 86 جزو طرح تفصيلي شهر سبزوار ديده شده اند.

وي با اشاره به آغاز طرح مطالعاتي توانمندسازي سكونتگاه هاي غيررسمي سبزوار از سال گذشته، ادامه داد: با برگزاري اولين جلسه، اين موضوع وارد فاز جديد شده است.

كلاته با استناد به طرح ياد شده از سوي مشاور، گفت: توانمندسازی سكونت گاه های غيررسمي طبق اصول شهرسازی در مناطق سه گانه كال، عيدگاه و غرب نيروگاه سبزوار نيازمند اعتباري بالغ بر 400 ميليارد ريال است.

معاون فرماندار سبزوار با اشاره به آسيب هاي اجتماعي، اقتصادي، بهداشتی و امنيتی ناشی از حاشيه نشينی تصريح كرد: مقابله با اين پديده به جز اهتمام شهرداری و اداره راه و شهرسازی، همت ساير دستگاه های اجرايی را نيز مي طلبد./س  -

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.