سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما اميدش را از اقتصاد امريکا قطع کرد

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد اقتصاد آمریکا وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وی در کاخ سفید گفت هر چند شرکت‌های بزرگ سود برده و فرصتهای شغلی ایجاد کرده‌‌اند اما شرکت‌های کوچک با مشکلات مالی دست و پنجه نرم‌ می‌کنند.
اوباما پیشتر در کنفرانسی مطبوعاتی در باره مسائل اقتصادی گفته بود بخش خصوصی وضعیت خوبی دارد اما ایالت‌ها برای بودجه‌شان نیاز به کمک دارند.
جمهوری‌خواهان از فرصت استفاده کرده و این اظهار ات را نشانه بی‌خبری رئیس جمهور از واقعیت‌های کشور دانستند. میت رامنی نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر ، این اظهارات رقیب خود را یک اشتباه عجیب در قضاوت خواند .
اما اندکی بعد رئیس جمهور آمریکا درحالی که کنار آکینو همتای فیلیپینی خود نشسته بود گفت :کاملا روشن است که اقتصاد آمریکا وضعیت خوبی ندارد برای همین است که من این کنفرانس مطبوعاتی را ترتیب داد‌ه‌ام.
اوباما در واکنش به این اظهارات رامنی ، جمهوریخواهان را به نداشتن برنامه‌های میان مدت برای رونق اقتصادی آمریکا متهم کرد و گفت آنها برای تغییر اوضاع چه تدابیری اندیشیده‌اند ما تاکنون فقط شنیده‌ایم که قصد دارند مالیات‌های اضافه‌ کسانی را کم کنند که وضعشان خوب است.
میت رامنی در مبارزات انتخاباتی خود در آیوا با حمله به اوباما مثل همیشه تاکید کرد وی نسبت به گذشته شخصی خود در محافل بازرگانی، فرق کرده است. اینکه یک رئیس جمهور آمریکا بیاید و بگوید وضع بخش خصوصی خوب است، اظهار نظری است که در تاریخ ثبت خواهد شد.
این نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد این اشتباهی در قضاوت و اشتباهی عجیب از سوی یک رئیس جمهور بی خبر از واقعیات است.
جان بونر رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا هم تلاش کرد توجه‌ها را به آماری که اوباما درباره ایجاد اشتغال ارائه کرده است جلب کند و گفت مردم آمریکا همواره از خود می‌پرسند این مشاغل ایجاد شده کجا هستند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.