سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مغربي تبار به مجلس فرانسه راه پيدا مي کنند

فرانسوی های مغربی تبار برای اولین بار اجازه نامزد شدن برای انتخابات مجلس فرانسه ورود به پارلمان این کشور را پیدا کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، احزاب فرانسه به جز راستگرایان افراطی، در اقدامی بی سابقه به نامزدهای مغربی تبار اجازه دادند در انتخابات مجلس شرکت کنند که قرار است دور اول آن فردا برگزار شود.
صلاح بوردی، که در حال حاضر معاون شهردار یکی از شهرهای حومه پاریس است، امیدوار است اولین نماینده مغربی تبار در مجلس فرانسه باشد. وی برای رسیدن به این خواسته خود در سطح شهر تبلیغ می کند.
وی در این خصوص می گوید اگر اوباما خود را کاندید نمی کرد، هیچ وقت رئیس جمهور آمریکا نمی شد. مهمترین مسئله اثبات شهروندی و حقوق سیاسی است. بله من نامزد مغربی تبار انتخابات مجلس فرانسه هستم اما نماینده همه مردم فرانسه خواهم بود و اذعان می کنیم که چالشی سخت در برابر من قرار دارد. من برای تضمین یک آینده سیاسی بهتر برای فرانسوی های مغربی تبار نامزد انتخابات شده ام.
سمیر عبدالله، کارگردان فرانسوی عرب تبار در فیلمی که به تازگی ساخته است نشان می دهد که پارلمان فرانسه کاملا در اختیار سفید پوستان قرار دارد. وی در این خصوص می گوید فرانسوی ها برای ترک سمت های خود آماده نیستند. نوعی نژاد پرستی وجود دارد که با به رسمیت شناختن جایگاه عرب ها مخالفت می کند.
64 درصد از فرانسوی ها در نظر سنجی ها اعلام کرده اند آماده هستند به نامزدهای غیرفرانسوی رای دهند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.