سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلینتون و عنان پيرامون موضوع سوریه گفتگو كردند

"هیلاری کلینتون" و "کوفی عنان" روز گذشته در خصوص تحولات سوریه در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ "کوفی عنان" قبل از دیدار با "هیلاری کلینتون" در وزارت خارجه آمریکا ، به خبرنگاران گفت: سوریه یک چالش واقعی واقعی است.

وی که طرح صلح 6 ماده‌ای برای پایان خشونت‌ها در سوریه را ارائه داده بود ، گفت : مذاکرات وی با واشنگتن با هدف کشف چگونگی اعمال فشار مضاعف به دولت و احزاب سوری برای اجرای این طرح صورت می‌گیرد.

عنان با اشاره به مذاکرات جدی روز پنجشنبه هفته گذشته در سازمان ملل گفت: همه به دنبال یک راه‌حل هستند. مشکل (طرح کوفی عنان است یا اجرای آن؟ اگر مشکل اجرای آن باشد، چگونه می‌توان در راستای آن اقدامی را انجام داد و اگر مشکل از طرح باشد، چه گزینه‌های جایگزین دیگریدر قبال سوریه ما در دست داریم؟

وی ادامه داد: بنابراین تمامی این سوالات مورد بحث قرار گرفته است و هم‌اکنون ما به دنبال این امر هستیم که چگونه می توانیم با همکاری دولت‌های دیگر منطقه و سراسر جهان به اهداف خود دست یابیم.

براساس اين گزارش ، عنان روز پنجشنبه هفته گذشته به مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که طرح صلح وی اجرا نمی‌شود و وضعیت در سوریه در حال بدتر شدن است و همچنین بر اهمیت اجرای طرح خود تأکید کرد و هشدار داد که در صورت عدم اجرای طرح وی، خشونت‌ها به خارج از مرزهای سوریه کشانده می‌شود و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.