سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

شرکت یک و نیم میلیون اتباع خارجی در طرح ساماندهی اشتغال

محمد تهوری دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی گفت: یک میلیون و پانصد هزار نفر اتباع خارجی از سراسر کشور در طرح ساماندهی اشتغال شرکت کردند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، محمد تهوری در مراسم آغاز به کار فعالیت موسسات کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی که در محل اداره کل تعاون، رفاه و امور اجتماعی استان قم برگزار شد از پیگیری 2 سال اخیر شورای امنیت ملی برای اجرای طرح ساماندهی اتباع خارجی خبر داد و بیان کرد: بسترهای لازم برای اجرای این طرح باید به صورت مقدماتی فراهم می‌شد تا طرح به اجرا برسد.

وی افزود : در مرحله مقدماتی اجرای این طرح باید اتباع خارجی شناسایی و نوع اقامت آنان مورد بررسی قرار می‌گرفت.

  تهوری تصریح کرد: اتباع خارجی در سه گروه پناهندگی جمعی، اقامت غیرقانونی و اقامت با گذرنامه شناسایی شدند که با تعامل نهادهای مختلف، بانک اطلاعاتی برای آنان ایجاد و به ایشان کارت کار داده شد.

وی تاکید کرد: با تاسیس موسسات ساماندهی اتباع غیرایرانی به دنبال احقاق حقوق کارگران خارجی، تامین نیروی انسانی در راستای تولید ملی و حمایت از کارفرمایان داخلی هستیم.

مشاور وزیر کشور به راه‌اندازی موسسه‌های کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی برای نخستین بار اشاره کرد و گفت: این موسسات در قم به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد تا موانع و مشکلات احتمالی‌ آن شناسایی و برطرف شود تا بتوانیم با توسعه کار از نیروی کار مجاز غیر ایرانی در سراسر کشور استفاده کنیم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.