سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

اختصاص 42 میلیون دلار سهمیه ارزی به تعاونی‌های مرزنشین خوزستان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از اختصاص 42 میلیون و 58 هزار و 500 دلار سهمیه ارزی عادی به تعاونی‌های مرزنشین استان در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان، سید خلف موسوی تعداد تعاونی‌های مرزنشین استان را 33 شرکت با 339 هزار و 517 عضو اعلام کرد و اظهار داشت: این تعداد تعاونی با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 567 هزار و 792 نفر برای دریافت سهمیه ارزی معرفی شده‌اند.

وی مرزنشینان را سنگربانان مرزها و حافظ امنیت مناطق مرزی دانست و تصریح کرد: تعاونی‌های مرزنشین خوزستان باید به گونه‌ای عمل کنند که در صورت حذف سهمیه ارزی، بتوانند برای رفاه حال اعضای خود تجارت کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بازرگانان و تجار سراسر کشور با استفاده از همجواری با کشورهای خلیج فارس به ویژه عراق و فعالیت در بازارچه‌های مرزی و بهره‌گیری از منابع بانکی، میلیاردها تومان صادرات و واردات انجام می‌دهند، با این وجود، تعاونی‌های مرزنشین که کار اصلی آنها صادرات و واردات است، چرا نتوانند از این منابع و امکانات استفاده کنند.

موسوی تعاونی‌های مرزنشینان را دارای سابقه روشن در ارائه خدمات به ساکنان مناطق مرزی عنوان کرد و اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، تعاونی‌های مرزنشینان علاوه بر ارائه خدمات به مردم و نیز تلاش برای حل مشکل‌های آنان، برخی از مایحتاج جبهه‌ها را نیز تأمین می‌کردند.

وی فروش سهمیه ارزی تعاونی‌های مرزنشین به اشخاص حقیقی و حقوقی یا واسطه و تجار را غیرقانونی دانست و تأکید کرد: با افرادی که اقدام به فروش سهمیه ارزی تعاونی‌های مرزنشین به اشخاص کنند، برخورد می‌شود.

موسوی بر لزوم ارائه سیاست‌های تشویقی به تعاونی‌های فعال مرزنشینان که صادرات موفقی دارند، برخورداری از معافیت‌های مالیاتی، ایجاد تشکل صادراتی متمرکز در بخش تعاونی، رتبه‌بندی تعاونی‌های مرزنشین به منظور افزایش سهمیه و استفاده از مشوق‌ها و جوایز صادراتی و خارج نشدن کالاهای مازاد بر مصرف اعضای تعاونی‌های مرزنشینان از استان خوزستان تأکید کرد.

هم اکنون 34 شرکت تعاونی مرزنشینان با 344 هزار و 964 عضو که یک میلیون و 243 هزار و 219 نفر را تحت تکفل دارند در زمینه صادرات و واردات کالا مشغول فعالیت‌اند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.