سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براي اولين بار در ايران؛

تاسيس نمايشگاه دائمي از تاريخ و هنر ايران

نمايشگاه دائمي از آثار بيش از چهار دهه گذشته در نگارخانه آثار افتتاح شد.

اختر سياحتگر مدير نگارخانه ‌آثار در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: در گنجينه نگارخانه آثار هنرهاي تجسمي و سنتي از آثار هنرمندان برجسته كشورمان نگهداري مي شود.
وي گفت: اين نگارخانه داراي دو سالن است كه در سالن اصلي نگارخانه نمايشگاه هايي از هنرمندان تجسمي كشورمان برگزار مي‌شود.
سياحتگر تصريح كرد: در اين سالن نمايشگاه ها به صورت هفتگي و با هدف نمايش و معرفي هنرمندان جوان و به نوعي ايجاد فضايي براي ارائه آثار اين گروه از هنرمندان برگزار مي شود.
وي خاطرنشان كرد: با برنامه ريزي هاي كه صورت گرفت بر آن شديم تا آثار گنجينه نگارخانه آثار را نيز به نمايش بگذاريم.
وي تصريح كرد: بنابراين در سالن ديگري از اين نگارخانه فضاي نمايشگاهي را طراحي كرديم تا اين فضا قابل نمايش براي آثار گنجينه اين نگارخانه شود.

*نمايشگاهي دائمي از آثار نگارخانه آثار
مدير نگارخانه آثار گفت: در نمايشگاهي كه به منظور نمايش آثار گنجينه اين نگارخانه برگزار شده آثار به صورت دائمي به نمايش گذاشته شده است.
وي خاطرنشان كرد: اين نمايشگاه با عنوان نمايشگاه دائمي نامگذاري شده است چرا كه آثار قرار است به صورت دائمي در اين نگارخانه به نمايش گذاشته شود.
وي با اشاره به اينكه اين اتفاق براي اولين بار صورت گرفته است، گفت: اين نمايشگاه دائمي در حقيقت اولين نمايشگاه دائمي در نگارخانه هاي تهران است چرا كه تاكنون در هيچ نگارخانه اي اين اتفاق صورت نگرفته است و بنابراين مي‌توان گفت نگارخانه آثار اولين نگارخانه اي است كه نمايشگاه دائمي را برگزار كرده است.

*آثار چهل سال پيش در نگارخانه آثار
وي تصريح كرد: نگارخانه آثار جزء قديمي ترين نگارخانه هاي ايران است كه در آن آثار هنرمنداني چون سهراب سپهري، آيدين آغداشلو، محمود فرشچيان، و.. بسياري از هنرمندان صاحب نام و شهير هنرهاي تجسمي ايران به نمايش گذاشته شده است.
مدير نگارخانه آثار اظهارداشت: در اين نمايشگاه دائمي آثاري از هنرمندان هنرهاي تجسمي ايران كه مربوط به بيش از چهاردهه گذشته است به نمايش گذاشته شده است.
سياحتگر گفت: اين نمايشگاه دائمي با هدف ترويج فرهنگ و هنر ايراني و نيز ايده برداري هنرمندان جوان از آثار هنرمندان پيشكسوت به منظور ارائه آثاري برگرفته از فرهنگ ايران زمين برگزار شده است.
وي خاطرنشان كرد: در كنار نمايشگاه هاي هفتگي كه در نگارخانه آثار برگزار مي شود هنرمندان و علاقمندان به هنرهاي تجسمي مي‌توانند از اين نمايشگاه دائمي بازديد كنند.
سياحتگر تصريح كرد: برگزاري اين نمايشگاه دائمي مي‌تواند فرصتي براي هنرمندان جوان جهت بررسي شيوه خلق اثر هنرمندان پيشكسوت هنرهاي تجسمي و سنتي ايران فراهم كند.
وي در ادامه تصريح كرد: اگر بستري از سوي نگارخانه داران براي نمايش بخشي از آثار گنجينه آن ها به صورت دائمي فراهم شود قطعا در تعيين مسير مناسب و مطلوب براي هنرمندان جوان نقش تعيين كننده اي خواهد داشت.
وي گفت: اين اتفاق يعني برگزاري نمايشگاه دائمي باعث افزايش تعداد بازديدكنندگان نيز خواهد شد و البته منجر به افزايش اطلاعات علاقمندان به هنرهاي تجسمي نسبت به رشته هاي مختلف در اين هنرها مي شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.