سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

حجاب و عفاف هرگز مانع رسیدن زن به جایگاه واقعی خود نیست

امام جمعه شهر خرو نیشابور گفت: خانم ترقی با حرکات خود توانست به خانم‌ها بفهماند که ارزش یک زن بالاتر از آن است که در خانه بنشیند و حجاب و عفاف هرگز مانع رسیدن زن به قله‌های افتخار و به جایگاه واقعی خود نیست.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،‌ اظهارداشت: جایگاه زن در فعالیت‌های اجتماعی بستگی به شناخت و آگاهی نسبت به خود است که اولین نکته آن داشتن علم وآگاهی است که باید داشته باشند و اگر جایگاه خود را بشناسند و بدانند می توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.

وی افزود: یک خانم بدون سیاست نمی‌تواند خانواده را هدایت کند ولی ایشان توانست با درایت و سیاست هم خانواده خود و هم خانم‌های جامعه را هدایت کند.

وی خاطرنشان کرد: مرحومه حاجیه خانم ترقی چون خود در حوزه علمیه بود، اولین فردی بود که توانست در زمینه حوزه علمیه خواهران کشور حرکات خوبی انجام دهد.

امام جمعه شهر خرو نیشابور تصریح کرد: وی در موضوعات کلی حرکاتی انجام داد که برخی از مردان نمی‌توانستند انجام دهند و نیشابور در آن زمان خیلی تنگناها داشت و ایشان توانست با درایت خود از این تنگناها به خوبی عبور کند.

دستجردی تأکید کرد: مادران زمانی که در مسائل خودشان آگاهی پیدا کردند و بدانند جایگاه‌شان کجاست کارهایی که انجام می دهند ارزش دارد و زمانی محقق می‌شود که در مسائل تربیتی و علمی وارد شوند.

وی یادآورشد: خانم‌ها خودشان راگم کرده بودند و ایشان جایگاه خانم‌ها را به آنها نشان داد.

دستجردی با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «بالاترین جایگاه زن تربیت است» اظهار داشت: زن هایی که بتوانند در زمینه مسائل خودشان آگاهی پیدا کنند و جایگاه خودشان را بشناسند تاریخ را رقم می‌زنند.

امام جمعه خرو با بیان اینکه مرحوم حاجیه خانم ترقی زینب‌وار در نیشابور انجام وظیفه کرد، گفت: ایشان یک خانم فرهنگی بود که در همه موضوعات انقلابی، مالی، تربیتی و غیره وارد می‌شد و به دیگران کمک می‌کرد./س

دستجردی اظهار داشت: وی توانست هم به عنوان یک مادر فرزندان خوبی تربیت کند و هم به عنوان مدرس حوزه، طلبه‌های خوبی را تربیت کند که برای جامعه مفید باشند و در تربیت آنها کوتاهی نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه مرحومه یک خانم اجتماعی بود و مسائل اجتماعی را رصد و آنها را درک می‌کرد و در همه زمینه‌‌ها به میدان می‌آمد، توضیح داد: حتی در زمان جنگ با ایجاد پایگاه‌های متعدد در سطح شهرستان برای کمک به جنگ و مدیریت آن توانست افرادی را به عنوان امدادگر آماده کند.

دستجردی خاطرنشان کرد: وی در زمان جنگ توانست به عنوان یک زن جایگاه خوبی را ایجاد کند و کارهایی را انجام دهد که بسیاری از مردان نمی توانستند آن را انجام دهند.ح ص/0-2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.