سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغيير ذائقه مردم بزرگترين خيانت به صنعت چاي

با واردات چاي خارجي به داخل كشور و كاهش توليد چاي داخل موجب تغيير ذائقه ي مردم و رو آوردن به سمت چاي خارجي شد و بزرگترين خيانت ها در صنعت چاي كشور صورت گرفت.

مسعودي نژاد توليد كننده چاي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطالب فوق افزود: واردات چاي در سال 61 بزرگترين خيانت به توليد چاي كشور بود كه موجب مخلوط چاي داخلي و خارجي و در نتيجه تغيير ذائقه مردم شد.
وي ادامه داد: امروز چاي بعد از آب آشاميدني سالمترين و پرمصرف ترين نوشيدني در سطح جهان به شمار مي آيد كه در كشور ما چاي در سبد غذايي خانواده ها از اهميت بالايي برخوردار است.
وي افزود: چاي ايران به دليل كاهش مصرف سموم شيميايي ارگانيك محسوب مي شود اما هيچگونه حمايتي از چايكاران و فعالان اين بخش در كشور نمي شود كه اين امر باعث نابودي توليد چاي كشورمان شده است.
وي تصريح كرد: در صنعت بسته بندي و فرآوري چاي مشكلات بسياري از جمله افزايش قيمت حامل هاي انرژي و قيمت مواد اوليه وجود دارد كه دولت پاسخي براي حل اين مشكل نمي دهد.
مسعودي نژاد خاطر نشان كرد: با توجه به شرايط آب وهوايي شمال كشور ما توانايي توليد داخل چاي را در كشور داريم كه با برنامه ريزي مناسب و دقيق و حمايت چايكاران زمينه ي خودكفايي و صادرات چاي را فراهم مي كنيم./عب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.