سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات هزاران یونانی علیه نماینده نژادپرست این کشور

هزاران نفر در یونان در اعتراض به حرکت نماینده حزب راستگرای "طلوع طلایی" که یکی از اعضای حزب چپ را در یک برنامه تلویزیونی کتک زده بود ، تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ تظاهرات‌کنندگان در این تظاهرات که به دعوت حزب چپگرا و گروه‌های ضدنژادپرستی برگزار شد، بر ضد نژادپرستی و نئونازیسم شعار دادند و خواستار اخراج نمایندگان نئونازی از پارلمان این کشور شدند.

"لیاس کاسیدیاریس" نماینده حزب راستگرای طلوع طلایی روز پنجشنبه در یک برنامه زنده تلویزیونی پس از آنکه مورد اتهام سرقت مسلحانه قرار گرفت، یکی از زنان عضو حزب چپگرای یونان را کتک زد.

این تظاهرات در شرایطی برگزار شد که تنها 9 روز تا برگزاری مجدد انتخابات پارلمان یونان باقی مانده است. پیش از این هم شانس احزاب چپگرا و مخالف سیاست‌های ریاضتی برای پیروزی در انتخابات بیش از احزاب دیگر بود و حالا با این حرکت نماینده راستگرا و افزایش مخالفت‌های مردمی با این حزب، شانس چپ‌های یونان بیش از پیش افزایش یافته است.

در صورت پیروزی احزاب مخالف سیاست‌های ریاضتی و پیمان مالی اروپایی در انتخابات یونان، احتمالا اروپا باید شاهد خروج یونان از حوزه یورو و تبعات ناشی از این اقدام یونان باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.