سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

تسريع در پرداخت خسارت‌هاي خشكسالي به كشاورزان

مدير اداره جهاد كشاورزي هنديجان با اشاره به اتمام برداشت گندم در اين شهرستان، گفت: در قالب كشت پاييزه 22 هزار تن گندم از سطح 31 هزار هكتار از اراضي برداشت شد.


حميد مطرودي در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، اظهاركرد: ميزان برداشت و توليد گندم در سال‌جاري به دليل شرايط مساعد آب و هوايي در ماه‌هاي اسفند و فروردين نسبت به سال زراعي قبل افزايش يافته است.

 وي افزود: در كشت پاييزه امسال بخشي از اراضي گندم و جو شهرستان به دليل پديده خشكسالي دچار خسارت شد و در حال حاضر ارزيابي‌هاي مورد نياز براي برآورد خسارت انجام شده و انتظار داريم كه صندوق بيمه محصولات كشاورزي هرچه سريع‌تر خسارت‌هاي خشكسالي را به كشاورزان پرداخت كند.

 مدير جهاد كشاورزي هنديجان در خصوص برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي كشت تابستانه نيز گفت: اگر چه هنوز وضعيت تخصيص آب براي كشاورزي اين شهرستان مشخص نشده اما فعلا كشت در بخش‌هايي از شهرستان آغاز شده است.

 مطرودي ادامه‌داد: در حال حاضر ذرت علوفه‌اي در سطح 300 هكتار و صيفي‌جات در سطح 500 هكتار كشت شده و قرار است در فصل زراعي تابستان امسال محصولاتي همچون خربزه، هندوانه، صيفي‌جات، باميه و خيار چمبر كشت شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.