سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوي عنان و لاوروف درباره حل بحران سوريه

سرگئی لاوروف و كوفی عنان در گفت و گوی تلفنی بر ضرورت تشریك مساعی بین المللی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه تاكید كردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ايتارتاس ،وزیر خارجه روسیه در این مكالمه تلفنی پیشنهاد كشورش برای برگزاری كنفرانس بین المللی در باره مساله سوریه را برای نماینده دبیر كل سازمان ملل تشریح كرد. 

لاوروف برگزاری این كنفرانس برای روند حل و فصل سیاسی مساله سوریه را حائز اهمیت دانست.

در گزارش آمده است : لاوروف و عنان موافقت كردند تا تماس های مداوم داشته باشند و در این راستا برای تامین شرایط حل و فصل سیاسی مساله سوریه از طریق گفت و گوهای ملی جامع و با حمایت بین المللی همكاری كنند.

روسیه چند روز پیش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، برگزاری كنفرانس بین المللی در باره سوریه را برای بحث و تبادل نظر در باره مسایل این كشور و یافتن راهكار برای حل و فصل آن پیشنهاد كرد.

ویتالی چوركین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز گذشته  با اشاره به پیشنهاد كشورش برای برگزاری كنفرانس بین المللی سوریه خاطرنشان كرد: این كنفرانس نباید جایگزین اقدامات شورای امنیت در باره مساله سوریه شود.

وی افزود: هدف این كنفرانس، حمایت از طرح 'كوفی عنان' نماینده ویژه دبیر كل سازمان ملل در مساله سوریه است كه دو ماه پیش ارائه شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.