سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 30 هزار مترمربعی فضاهای ورزشی، فرهنگی و خدماتی در منطقه 10

30 هزار مترمربع فضای فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و خدماتی در راستای ارتقای خدمات فرهنگی اجتماعی و بهره مندی شهروندان از فضاهای رفاهی به سرانه های منطقه 10 افزوده شد.

سید محمد ناظم رضوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: به منظور تامین رفاه حال شهروندان و غنی سازی اوقات فراغت آنان با تلاش های شبانه روزی کارکنان خدوم حوزه های مختلف 4 مرکز فرهنگی ورزشی اجتماعی در منطقه احداث و به بهره برداری رسید.
ناظم رضوی تصریح کرد: در بخش فرهنگی، ورزشی و اجتماعی چندین پروژه عظیم با امکانات ویژه از جمله مجموعه فرهنگی هنری خدماتی مهتاب با 7200 مترمربع زیربنا پروژه ورزشی حیدریان( ویژه آقایان و بانوان)، برادران محبی، مجموعه شهربانو( ویژه بانوان) و دو سرای محله کارون شمالی و کارون جنوبی احداث شده و به صورت منطقه ای و فرامنطقه ای آماده پذیرایی ارایه خدمات به شهروندان است.
معاون فنی و عمران ادامه داد: همچنین احداث بوستان مهتاب به مساحت 8300 مترمربع، طراحی و کاشت چمن و فضای سبز تهیه و نصب کفپوش پلاستیکی، نصب وسایل بازی و ست ورزشی از دیگر اقدامات انجام شده در بوستان مزبور می باشد که با فعالیت های صورت گرفته سرانه ورزشی، فرهنگی و خدماتی در منطقه به صورت چشمگیری افزایش می یابد و احداث زمین های مصنوعی پارک تهرانی به بهره برداری رسیده و بازسازی دیگر زمین چمن های مورد نیاز در دستور کار قرار گرفته است.
ناظم رضوی در ادامه از اجرای محور نمونه خیابان  جیحون خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر آسفالت ریزی پیاده روسازی و احداث نهر و جدول و المان های شهری و ... جداره سازی نما، نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان ها در طول مسیر اجرا شده است و تمامی عملیات طراحی و اجرای آن توسط کارشناسان منطقه به پایان رسیده است.
معاون فنی و عمران منطقه گفت: در سال جاری احداث و تکمیل سرای محله هاشمی، زنجان جنوبی و احداث گرمخانه و نوانخانه در دستور کار قرار دارد که مراحل تهیه نقشه و مدارک فنی آن به اتمام رسیده و در مرحله انتخاب پیمانکار می باشد برهمین اساس حاشیه سازی محور یادگار امام در ضلع غرب و شرق در محدوده منطقه با سرعت دقت و کیفیت لازم در حال اجرا بوده که طبق زمان بندی در موعد مقرر به پایان می رسد.
 جلوگیری از تفکیک غیرمجاز پسماند خشک منطقه
محسن مظفری رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه 10 عنوان کرد: با هماهنگی و برنامه ریزی های صورت گرفته این اداره به منظور آراستگی منظر شهری و جلب رضایتمندی شهروندان نسبت به جمع آوری کولی و عوامل تفکیک کننده غیرمجاز در سطح خیابان های منطقه اقدام کرد.
مظفری در ادامه با اشاره به جمع آوری پسماند خشک اصناف در سطح منطقه اذعان داشت: با تلاش آموزشگران این اداره پس از آموزش و کوددهی اصناف راسته های تجاری خودروهای مخصوص جمع آوری پسماند خشک به صورت روزانه و چندین نوبت در طول روز نسبت به جمع آوری پسماند خشک از خیابان های زمانی، سبحانی، قزوین، حسام الدین، بریانک،‌دعوتی و ممی نژاد اقدام به عمل آورد.
وی اظهار داشت: از ‌آنجایی که برنامه های کنترل مواد زاید با تشریک مساعی بخش های دولتی تجاری سازمان های غیردولتی و گروه های مصرف کننده تکوین می یابد آموزشگران این اداره نسبت به آموزش و کددهی اصناف خیابان حسام الدین اقدام کرد و جهت همکاری هرچه بیشتر بروشور آموزشی و نایلون ویژه پسماند خشک در بین آنان توزیع شد.
رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه با اشاره به جمع آوری پسماندهای خشک واحدهای مسکونی در منطقه گفت: با تلاش این اداره جمع‌ آوری پسماندهای خشک واحدهای مسکونی در سطح محدوده طبق بلوک بندی های از پیش تعیین شده انجام شد و در بین شهروندان کیسه های ویژه پسماند خشک توزیع شد.
 مشکلات فنی پایه چراغ بوستان های منطقه رفع شد
عباس صمدیان معاون اداره فضای سبز و امور شهری شهرداری منطقه 10 افزود: به منظور خدمت رسانی و جلب رضایتمندی شهروندان از جمله اقداماتی که در بوستان های سطح منطقه انجام داده است رفع عیب و نواقص و خاموشی پایه چراغ در بوستان های اعتماد، خانواده و نیلوفراست.
صمدیان در ادامه با بیان کاشت گل فصلی در بوستان های منطقه عنوان کرد: از آ‌نجا که هدف این اداره اشاعه و ترویج فضای سبز در بین اقشار مختلف جامعه می باشد از این رو این اداره با گسترش فضای سبز و با هدف ارتقای زیبایی بصری آراستگی منظر شهری و بوستان ها و تاثیر مثبت و به سزایی در کاهش آلودگی هوا دارد نسبت به کاشت گل فصل در بوستان های 22 بهمن و هزار شهید و خانواده و ناظمی و نیلوفر اقدام کرد.
وی ادامه داد: به منظور جلب رضایتمندی شهروندان اداره فضای سبز شهرداری منطقه نسبت به کندوکوب درخت های بریانک اقدام به عمل آورد و این فعالیت با هدف گسترش فضای سبز در سطح منطقه انجام شد که رضایتمندی شمار زیادی از شهروندان را به همراه داشت.
 جلوگیری از عملیات ساخت و ساز مالکان متخلف
مهدی علیرضایی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه 10 در اینباره اعلام کرد:  به منظور پیگیری وظایف محوله به اداره توسعه شهری این اداره نسبت به جلوگیری از تعداد 6 مورد عملیات ساختمانی به دلیل عدم رعایت مبحث 19 عدم اجرای حصار کارگاهی و عدم تهیه زونکن کارگاهی برای املاک در حال ساخت اقدام به عمل آورد.
علیرضایی ادامه داد: با تلاش این اداره صدور تعداد 15 مورد اخطاریه در خصوص سازه نگهبان، گزارش ناظر، حصار کارگاهی، زونکن کارگاهی و ... برای مالکان متخلف در محدوده محله های بریانک، سلیمانی – تیموری انجام شد.
وی در ادامه با اشاره به بازدید از املاک در حال ساخت در منطقه 10 اذعان داشت: با همکاری و تلاش این اداره بازدید از تعداد 33 مورد ملک در حال ساخت در محدوده محله های  هفت چنار، بریانک و سلیمانی- تیموری به اتمام رسید.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه 10 اعلام کرد: در راستای رفاه حال شهروندان این اداره نسبت به صدور مجوز شروع به کار برای املاک دارای پرونده تخریب نوسازی در محدوده بریانک اقدام به عمل آورد که رضایتمندی شمار زیادی از شهروندان را نیز به دنبال داشت.
 ساخت پارکینگ محله ای در خیابان گلکار
فرزاد اسکندرنژاد معاون اداره فنی و ترافیک شهرداری منطقه 10 گفت: در راستای خدمت رسانی به شهروندان خیابان گلکار و ایجاد فضای مناسب جهت پارک خودرو این اداره نسبت به ایجاد پارکینگ محله ای در این معبر اقدام کرد و این عملیات با نصب مانع G شکل تکمیل و جهت استفاده اهالی خیابان گلکار آماده می باشد.
اسکندرنژاد تصریح کرد: با تلاش این اداره و پیرو دستور شهردار در خصوص تغییر فضای داخلی سرای محله سلسبیل جنوبی این اداره نسبت به تخریب دیوارهای میانی طبقه اول اقدام کرد و این عملیات در جهت استفاده بهینه و ایجاد فضاهای مناسب در این سرا صورت گرفت.
معاون اداره فنی و ترافیک شهرداری منطقه 10 نسبت به پاسخگویی به پیام های 137 در حداقل زمان ممکن خاطرنشان کرد: به منظور پاسخگویی به پیام های واصله از طریق سامانه 137 و رفع نیاز شهروندان نسبت به پاسخگویی 7 مورد پیام مربوط به این حوزه اقدام به عمل آورد تعداد 2 مورد از این پیام ها مربوط به املاک متروکه و 5 مورد مربوط به پیام های لکه گیری آسفالت اعلام شد./ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.