سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت الله جوادي آملي در ديدار با اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي مدرسين:

با وجود امكانات فراوان در کشور افراد اختلاس و يا باندبازي مي‌كنند

آيت الله جوادي آملي با بيان اينکه بايد نيروهاي مختلفي وجود داشته باشد تا قانون را شناسايي و اجرا كنند افزود: امكانات فراواني در كشور داريم و با وجود اين همه امكانات افراد اختلاس و يا باندبازي مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت الله جوادي آملي رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی ‌اسراء در ديدار با اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين، علم مهندسي را يك بركت ديني دانست و اظهار داشت: يك فرد مهندس و رياضي‌دان برابر با نظم عالم به رياضي‌دان و يا مهندس تبديل مي شود و چون جهان عالم داراي نظم است و فرد نظم را درك كرده است مهندس مي شود.

وي ادامه داد: جريان مهندسين و رياضي دانان يعني اينكه هر چيزي بايد در جاي خود قرار گيرد و اين جريان به يك منبع الهي نياز دارد.

آيت الله جوادي آملي افزود: برخي از افراد در مجلس فعاليت مي كنند و برخي ديگر در خارج از مجلس،‌ اما هر فرد در هر بخشي كه فعاليت مي كند به يك منبع الهي نياز دارد.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی ‌اسراء تاكيد كرد: مهمترين مبناي قانون عدل است و معنا و مفهوم عدل روشن است اما حقيقت آن در نهايت خطا قرار دارد.

وي با تاكيد بر اينكه عدل از مهمترين مباني حقوقي است، افزود: دست سازمان ملل خالي است و آنان مواد و مباني حقوقي دارند اما منبع ندارند.

آيت الله جوادي آملي در ادامه سخنان خود تصريح کرد: در مذاكرات بغداد و تركيه ايران را معطل كردند و بدانيد كه در مذاكرات مسكو نيز همين كار را انجام مي دهند.

وي ادامه داد: حق در دست ملت ايران قرار دارد و اگر جامعه قصد مهندسي شدن را دارد بايد براساس مبنا عمل كند.

آيت الله جوادي آملي گفت: قانون گذار اگر منبع شناس نباشد كار به جايي نمي برد و در حال حاضر نيز با وجود اينكه كشورما از منابع غني است بسياري از افراد در كشور زير فقر قرار دارند.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی ‌اسراء تأکيد کرد: ايران كشوري چهار فصل است و در آن آب، خاك و ساير مواهب الهي وجود دارد اما با وجود اين امكانات فقر هم موج مي زند و تمامي اين ها ضعف مديريتي را نشان مي دهد.

آيت الله جوادي آملي افزود: با وجود امكانات فراوان در كشور افراد با يكديگر درگير هستند و عده اي نيز گرفتار فقرند.

وي افزود: بايد حواسمان جمع باشد كه اگر دير بجنبيم تازيانه خداوند صدا مي كند.

آيت الله جوادي آملي اظهار داشت: امكانات فراواني در كشور داريم و با وجود اين همه امكانات افراد اختلاس و يا باندبازي مي كنند.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی ‌اسراء با اشاره به روايتي از امام باقر(ع) گفت:‌ در روايتي از امام باقر آمده است كه ايشان از سفارش پدرشان يعني امام سجاد(ع) به وي در هنگام ارتحال سخن مي گويند و امام باقر(ع) درباره اين سفارش كه از حسين بن علي(ع) به امام سجاد(ع) منتقل شده است مي گويند كه پدرم به من سفارش كرد كه ظلم همه جا بد است اما فردي كه جز خداوند پناهگاهي ندارد ظلم نكنيد.

وي ادامه داد: فقر و گراني را نمي توان آسان گرفت و توقع نداشته باشيد كه جوانان بيكار با موعظه و نصيحت شما آرام شوند.

آيت الله جوادي آملي افزود: اين مهندسي را كه خداوند ترسيم كرده به منبع علمي نياز دارد و تا هنگامي كه منبع علمي نداشته باشيم نمي توانيم معناي عدل را بهفميم.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی ‌اسراء تصريح كرد: اگر نماينده براساس مباني عمل نكند به دلخواه خود قانون تصويب مي كند و خداوند انسان را به عنوان لوح نانوشته خلق نكرده است.

وي اظهار داشت: ‌خداوند انسان را بي سرمايه نيافريده و براي هر اشتباهي نيز راه نجاتي قرار داده است.

آيت الله جوادي آملي افزود: عقل انسان نمي تواند قانون گذار باشد بلكه انسان قانون شناس خوبي است.

در كشورهايي كه مبناي وحيايي را قبول ندارند براساس هواي نفس خود قانون وضع مي كنند ولي در كشور ما كه اين مبنا را پذيرفته ايم براساس دين قانون را مي شناسيم.

وي با اشاره به موضوع تفكيك قوا ادامه داد: تفكيك قوا چيز خوبي است و بايد افرادي وجود داشته باشند تا قانون را بشناسند و افراد ديگر بايد اجراي قانون را بر عهده داشته باشند.

آيت الله جوادي آملي اظهار داشت: اگر مجري قاضي باشد دشواري پيش مي آيد چرا كه در اين صورت مجري فكر مي كند كه آنچه را كه اجرا مي كند مطابق قانون است.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی ‌اسراء ادامه داد: اكثر پرونده هايي كه در قوه قضاييه وجود دارد در مرحله الفباي ديني قرار دارند و فقط تعداد اندكي از اين پرونده ها علمي هستند.

وي ادامه داد: اين مسائل دستگاه قضايي را فلج كرده و فقدان اخلاق نيز در جامعه وجود دارد.

آيت الله جوادي آملي نفس لوامه را دستگاه قضايي درون انسان بيان كرد و گفت: نفس لوامه همان دستگاه قضايي است كه در موقع خطا و لغزش انسان را سرزنش مي كند .

وي تاكيد كرد: انسان ها نيز براساس مهندسي خلق شده اند و يك مهندسي فرهنگي دروني دارند كه خداوند آن را تنظيم كرده است.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی ‌اسراء گفت: گاهي ممكن است كه انسان در اثر بدرفتاري و بدكاري هاي مكرر قاضي دروني خود را فريب دهد و اين قاضي نيز در صورت انجام كارهاي نيك ما را ملامت و سرزنش مي كند.

آيت الله جوادي آملي با اشاره به شعار سال گفت: امسال با نام حمايت از توليد ملي نامگذاري شده و مهمترين كار در اين سال توجه به توليد علم فرهنگ و محبت است.

/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.