سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکيد بر ساماندهي توليد وعرضه مصنوعات طلا و جواهر در کشور

معاون پيشگيري ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش 20 درصدي قاچاق مصنوعات طلا و جواهر خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،معاون پيشگيري ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز از  کاهش 20 درصدي قاچاق مصنوعات طلا و جواهر خبر داد و گفت : سالانه حدود 350 تن مصنوعات طلا و جواهر مورد تقاضاي کشور است که در توليد و تامين اين ميزان دچار مشکل هستيم.
سردار مهدي ابويي در مصاحبه با راديو (صداي جمهوري اسلامي ايران) افزود : طبق آمارهاي بانک مرکزي و گمرک مجوزي براي واردات اين قبيل کالاها داده نمي شود که فرصت بسيار خوبي براي مجموعه توليد کنندگان طلا و جواهر در داخل کشور
است.
سردار ابويي ادامه داد: مشکلات موجود در بخش توليد مصنوعات طلا و جواهر مانع از دستيابي به اين فرصت است ، ساماندهي خوبي در ميان توليدکنندگان وجود ندارد ، تعداد کارگاه هاي صنفي نيز محدود است و در بخش هاي خانگي نيز بدون شناسنامه دست به توليد محصولات طلا و جواهر مي زنند.
وي تصريح کرد: در حوزه صنعت و تکنولوژي توليد طلا به روز نيستيم و نمي توانيم با کشورهاي فعال در اين زمينه رقابت کنيم؛ بنابراين بدليل عدم واردات و کفاف ندادن توليدات داخل طلا و جواهر از هر طريقي اقدام به ورود غير مجاز و قاچاق طلا و جواهر مصنوع مي شود.
معاون پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق با اشاره به کاهش 20 درصدي واردات مصنوعات طلا و جواهر، اذعان داشت: با حضور سازمان تعزيرات و استاندارد و نيز شوراي بازرسي اصناف ، گروهي را تشکيل داده ايم تا عرضه طلا و جواهر را در فروشگاه ها کنترل کنيم ؛ ضمن اينکه سازمان استاندارد را موظف کرده ايم محصولات توليد شده در داخل را شناسنامه دار کند.
وي افزود: دولت بايد با رصد نيازمندي بخش توليد ، اعتبار را به گونه اي تنظيم کند که ميزان مشخصي از واردات به قاچاق تبديل نشود و بخش توليد نيز لطمه اي نبيند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.