سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

100 هزار واحد صنعتی در كشور زیر پوشش طرح تجا قرار گرفته اند

مدیر كل امور استانهای سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تعداد واحدهای زیر پوشش طرح تجا (طرح توسعه جامع استانداردسازی) برای نظارت بر كیفیت تولید در بخش صنعت از 10 هزار واحد تولیدات صنعتی در سال 89 به 100 هزار واحد در سال 90 افزایش یافت.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان؛ وحید مرندی مقدم در شورای استاندارد سیستان و بلوچستان افزود: طرح تجا (طرح توسعه جامع استاندارد سازی) بسته اجرایی قانون ارتقای كیفیت خودرو و سایر تولیدات صنعتی است كه توسط سازمان ملی استاندارد پیگیری می شود و از سال 89 در سراسر كشور به مرحله اجرا درآمده است.
وی بیان كرد: : با اجرای طرح تجا در كنار كنترل كیفیت خودروها و محصولات صنعتی داخلی ، كیفیت خودروهای وارداتی و دیگر محصولات صنعتی خارجی به این كشور نیز توسط سازمان ملی استاندارد ایران مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: تاكنون بیش از پنج هزار قلم كالای صنعتی تولید داخل كشور در قالب طرح تجا مشمول نظارت سازمان ملی استاندارد ایران شده اند.
مدیر كل امور استانهای سازمان ملی استاندارد ایران نظارت جدی و تمام وقت این نهاد بر تولیدات داخلی و محصولات وارداتی به كشور را خاطر نشان كرد.
مرندی مقدم گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان 'تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' با ارتقای كیفیت محصولات ، مردم برای استفاده از تولیدات داخلی ترغیب می شوند.
وی بیان كرد: استاندارد ها حق مردم هستند و تولید كنندگانی كه استانداردها را در تولید كالا ها و ارایه خدمات خود جدی نمی گیرند، حقوق مردم را تضییع می كنند.
وی اظهار داشت: طرح اجرای هماهنگ استاندارد ها (طاها) نیز از سال 84 با هدف كنترل مستمر استانداردها در هنگام تولید و عرضه در فروشگاههای سراسر كشور آغاز شده كه با حمایت دولت نتایج خوبی در پی داشته است. /ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.