سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چه زمانی بهترین موقعیت برای تشکیل زندگی مشترک است؟

برای اینکه بدانید چه زمانی بهترین موقعیت است این مطلب را از دست ندهید.

زهرا ملکی، متخصص روانشناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اینکه چه زمانی بهترین موقعیت برای عاشق شدن و تشکیل زندگی مشترک است گفت: در سنین بسیار کم هنوز دیدگاهها و ایده های فکری فرد شکل نگرفته است انتخاب ها هم به همان اندازه می تواند ناپخته و نادرست باشد.
وی با بیان این مطلب افزود: ممکن است فردی که شما در 17 سالگی علاقه ازدواج با او را داشتید چند سال بعد مثلا در 25 سالگی به نظرتان کامل و مناسب نیاید.
ملکی اظهار کرد: اما دلیل این تغییر این عقیده به دلیل بد بودن یا نامناسب بودن فرد مورد علاقه تان نیست. بلکه این اتفاق به دلیل تغییراتی است که همزمان با رشد اجتماعی و فردی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: معیارهای شما مدام در حال تغییر است تا زمانی که شما به یک ثبات درستی از زندگی برسید چرا که معیارها و نوع دیدگاه شما در انتخاب افراد تغییر بزرگی می کند.
این روانشناس بالینی تصریح کرد: بهتر است در سنی ازدواج کنید که شناخت کافی از اطراف خود و آدم های زندگی تان داشته باشید چرا که هر چقدر شما کامل تر باشید فرد مناسبی که وارد زندگی تان می شود به معیارهای شما نزدیک تر خواهد بود و ارتباطی ماندگار تر را تجربه خواهید کرد.
وی خاطر نشان کرد: یادتان باشد آدم مناسبی که قرار است شما عاشق و دلباخته اش شدید و به عنوان همسر او را به همه معرفی کنید در زمانی مناسب به سمت شما خواهد آمد./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.