سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند رو به رشد فقر در جامعه اسپانيا

شورای اقتصادی و اجتماعی اسپانیا در گزارش سالانه‌ای با اشاره به اینکه سیاست‌های ریاضت اقتصادی به بروز بحران نابرابری اقتصادی منجر می‌شود هشدار داد که اسپانیا به سرعت در حال فقیر شدن است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه یورونیوز، شورای اقتصادی و اجتماعی اسپانیا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت اقتصادی این کشور اعلام کرد که ریاضت‌های اقتصادی دولت در بخش‌های آموزشی و بهداشت می‌تواند به بروز بحران نابرابری اقتصادی منجر شود.

یکی از کارشناسانی که در تهیه این گزارش مشارکت داشته است می گوید: ما می دانیم که کشورهایی وجود دارند که دو یا سه نسل از سیستم آموزشی محروم مانده‌اند. از طرفی ما می دانیم که در برخی از کشورها نسل جوان حتی نمی‌تواند وارد بازار کار شود.

بر اساس این گزارش، به دنبال بحران اقتصادی در کشورهای اروپایی، هم‌اکنون 25درصد مردم اسپانیا زیر خط فقر زندگی می کنند که این رقم دو درصد بیش از سال گذشته است.

گزارش اخیر اعلام کرده است که شاخص محرومیت مردم از خدمات اجتماعی بسیار بالا است. میزان بیکاری در اسپانیا به 24 درصد رسیده است. در میان جوانان این کشور این رقم حدود 50 درصد است.

هرچند نرخ بیکاری در ماه گذشته میلادی برای دومین ماه متوالی اندکی کاهش یافت اما تحلیلگران دلیل این کاهش اندک را فرارسیدن تابستان و رونق شغلهای فصلی می دانند.

برچسب ها: فقر ، اسپانیا ، بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.