سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگراني شوراي امنيت از اوضاع انسانی افريقا

شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص اوضاع انسانی در جمهوری آفریقای مرکزی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین‌هوا، لی بائودونگ نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد که ریاست دوره ای شورای امنیت را در ماه ژوئن بر عهده دارد، بیانیه ای را برای مطبوعات پس از نشست این شورا در خصوص جمهوری آفریقای مرکزی قرائت کرد.
در این بیانیه آمده است : اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از اوضاع انسانی در جمهوری آفریقای مرکزی از جمله امنیت آوارگان و اعضای گروه ها و نهادهای کمک رسان، نگران هستند و از همه طرف ها خواستند به تعهدات خود بر اساس قوانین حقوق بشر و آوارگان و بشر دوستانه احترام بگذارند .
در بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت همچنین آمده است این شورا که مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی است، نگرانی عمیق خود را از افزایش گزارش ها در زمینه نقض حقوق بشر از سوی نیروهای دفاعی و امنیتی از جمله دستگیری های خودسرانه، بازداشت غیر قانونی و بدرفتاری در مناطق تحت کنترل گروه های مسلح، ابراز کرده است.
در ادامه این بیانیه آمده است : آنها از دولت جمهوری آفریقای مرکزی خواستند در خصوص این نقض ها و تخلفات تحقیق کند و عاملان آنها را محاکمه و احترام کامل برای حکومت قانون و حقوق بشر از جمله آزادی مطبوعات را تضمین کند .
در این بیانیه همچنین آمده است : آنها از دولت جمهوری آفریقای مرکزی خواستند به شیوه ای فراگیر و با مشارکت مخالفان، به گفتگو ادامه دهد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.