سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکيل صندوق ترويج صنايع دستي در کشور/ وجود بيش از 300 رشته صنايع دستي در کشور

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس سازمان توسعه تجارت ايران با اشاره به لزوم حمايت از صنايع دستي کشورمان در يک چرخه کامل بر تشکيل صندوق ترويج صنايع دستي در کشور تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حميد صافدل  در مراسم افتتاحيه دومين نمايشگاه بين‌المللي صنايع دستي کشور که عصر امروز در محل دائمي نمايشگاه‌ هاي بين‌المللي تهران برگزار شد با به اینکه تشکیل  صندوق ترويج صنايع دستي  در کشور مي‌تواند صنايع دستي را در چرخه ‌اي کامل از توليد تا فروش و صادرات در بازارهاي جهاني مورد حمايت قرار دهد افزود: سازمان  توسعه و تجارت کشور در اين خصوص آماده هر گونه همکاري با سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري را دارد.
وي با اشاره به ضرورت‌ حمايت از توليد و صادرات صنايع دستي کشور اضافه کرد: يکي از مهمترين ضروريت‌ هايي که در خصوص صادرات صنايع دستي کشور احساس مي‌شود فرهنگ‌ سازي و تغيير نگرش در توليد است به گونه ‌اي که توليد صنايع دستي در کشور متناسب با نيازها و سفارش‌ گيري از بازارهاي هدف باشد.
وي هدف از برندسازي و ايجاد برند معتبر در صنايع دستي را به عنوان يکي ديگر از ضروريات صنايع دستي کشور عنوان کرد.
صافدل  با اشاره به اين که رمز ماندگاري صنايع دستي ايران تجاري‌سازي آن است تصریح  کرد:‌ سازمان توسعه تجارت آمادگي کامل براي هر گونه همکاري با سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري براي تجاري‌سازي و حضور صادرات صنايع دستي کشورمان در بازارهاي جهاني دارد.
صافدل با اشاره به وجود بيش از 300 رشته صنايع دستي در کشور خاطر نشان کرد: قابليت‌ هاي موجود در رشته‌ هاي مختلف صنايع دستي کشور براي همگان قابل احترام است.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت يادآور شد: ورود تخصص ‌هايي مانند آي تي و آي تي سي در حوزه صنايع دستي مي‌تواند به توسعه و رونق اين هنر صنعت در کشور کمک کند.
رئيس سازمان توسعه تجارت کشور در ادامه بر آموزش عمومي و نيز بازنگري در قوانين و همچنين تجاري ‌سازي صنايع دستي ايران به عنوان ديگر ضروريات مهم صنايع دستي کشورمان ياد کرد.
صافدل در ادامه با اشاره به تلاش‌ هاي بسيار خوب سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري در خصوص توسعه و رونق توليد و صادرات صنايع دستي کشور يادآور شد: خوشبختانه در سال جاري براي اولين بار سند راهبردي صادرات صنايع دستي در سازمان ميراث فرهنگي کشور تهيه شده است.
وي با اشاره به اهميت تهيه و تدوين اين سند يادآور شد: اميدوارم اين سند بتواند افق ‌هاي روشن‌ تري را پيش ‌روي توليد و صادرات صنايع دستي کشورمان قرار دهد.
وي همچنين لزوم آمايش سرزميني در توليد صنايع دستي در استان‌ هاي مختلف را جزو ضروريات حمايت از توليد و صادرات صنايع دستي کشور خواند./ر


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.