سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته خبري منطقه 10 را اينجا خوانيد

تخفيف 11 ميليارد توماني براي نوسازي بافت هاي فرسوده

معاون اداره فني و ترافيك شهرداري منطقه 10 از فعاليت هاي اين اداره در سطح نواحي و منطقه با همكاري اداره خدمات شهري خبر داد.

فرزاد اسكندرنژاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: پيرو درخواست مردمي و بررسي به عمل آمده توسط عوامل اجرايي اداره فني و ترافيك شهرداري نسبت به اجراي عمليات مرمت نهر اين كوچه شريفي اقدام به عمل آورد اين عمليات با شروع عمليات تخريب نهر آغاز شد و اين عمليات طي درخواست مردمي و اهالي كوچه شريفي صورت گرفت.
اسكندرنژاد ادامه داد: در راستاي حذف خاك و نخاله از سطح املاك تخريب واقع در خيابان امام خميني اين اداره نسبت به همسطح سازي با استفاده از پخش تراشه آسفالت اقدام كرد و اين عمليات با تخليه و پخش تراشه آسفالت توسط گريدر و لودر در اين معبر انجام شد.
وي با اشاره به اتمام عمليات پياده روسازي در بزرگراه شهيد نواب صفوي تصريح كرد: به منظور اجراي طرح بهسازي مسير اتوبوس هاي تندرو BRT با تلاش اين اداره عمليات پياده روسازي در بزرگراه شهيد نواب صفوي به اتمام رسيد و اين عمليات طي يك هفته صورت گرفت.
معاون فني و ترافيك شهرداري منطقه 10 اظهار داشت: تخريب معارض طرح تعريض خيابان امام خميني از فعاليت هاي ويژه اين اداره مي باشد كه با توافق مالكان با اداره املاك منطقه و همكاري اداره خدمات شهري در حال اجراست و در همين راستا كار تخريب ملك واقع در اين معبر حدفاصل خيابان كارون و خيابان جيحون در حال اجراست.
آموزش بازيافت در پايگاه بهداشت شيرين منطقه 10
محسن مظفري رئيس اداره بازيافت شهرداري منطقه 10 با اشاره به آموزش بازيافت در پايگاه بهداشت شيرين عنوان كرد: به منظور آشنايي شهروندان با انواع پسماند خشك و تفكيك اين مواد از ساير پسماندها و به مناسبت هفته سلامت آموزشگران واحد بازيافت نسبت به برگزاري كلاس آموزشي بازيافت در پايگاه بهداشت شيرين اقدام كرد در پايان اين كلاس آموزشي كيسه مخصوص پسماند خشك و بروشور آموزشي دريافت كردند.
مظفري اعلام كرد: در راستاي آشنايي واحدهاي صنفي با انواع پسماند خشك و تفكيك اين مواد از ساير پسماندها آموزشگران اين اداره نسبت به آموزش چهره به چهره خانوار در سطح محدوده اقدام كرد اين آموزش همراه با توزيع بروشور آموزشي و معرفي غرفه هاي جانمايي شده مخصوص پسماند خشك بوده است.
وي اذعان داشت: با تلاش اين اداره كلاس آموزشي در مهدكودك نرگس به منظور آشنايي كودكان با مبحث بازيافت و حفظ محيط زيست برگزار شد در اين كلاس آموزشي كودكان با انواع پسماند خشك و تفكيك پسماندها و اهميت حفظ محيط زيست آشنا شدند.
ساماندهي سد معبر اصناف تجاري خيابان قصرالدشت
محمود اكبري رئيس اداره ساماندهي شهرداري منطقه 10 با بيان اين مطلب افزود: با همكاري اداره خدمات شهري و به منظور رفاه حال شهروندان و سهولت در تردد آنان واحد ساماندهي نسبت به رفع سدمعبر املاك تجاري خيابان قصرالدشت حدفاصل خيابان هاشمي تا خيابان كميل اقدام به عمل آورد در اين عمليات متعلقات و اجناس اين املاك از سطح پياده رو توسط مأموران ساماندهي جمع آوري شد.
اكبري در ادامه با اشاره به بازديد از املاك تجاري داراي راي بند 20 تصريح كرد: به منظور كنترل و نظارت و سركشي و جلوگيري از آلودگي هاي زيست محيطي توسط  املاك تجاري در سطح محدوده اين اداره نسبت به بازديد 7 مورد از املاك تجاري داراي راي بند 20 اقدام كرد در اين بازديد كه توسط كارشناس ساماندهي انجام شد و موارد مطروحه از جمله آلودگي صوتي و آلودگي هاي بصري مورد بررسي قرار گرفت.
رئيس اداره ساماندهي شهرداري منطقه 10 اظهار داشت: با توجه به اينكه سدمعبر باعث انسداد موقت يا دائم و ايجاد موانع فيزيكي در سطح معابر مي شود و نارضايتي شهروندان را به همراه دارد و با توجه به اخطارهاي مكرر به اصناف جهت جمع آوري مواد دخاني با و جود عدم توجه به اين اخطار واحد ساماندهي در راستاي خدمت رساني به شهروندان نسبت به جمع آوري مواد دخاني اصناف در سطح منطقه اقدام كرد.
تابستاني سرشار از نشاط با ساخت مجموعه هاي ورزشي جديد
در راستاي خدمات رساني بهينه به شهروندان و غني سازي اوقات فراغت،‌تقويت نشاط و شادابي روح و جسم شهروندان و ارتقاي سرانه هاي ورزشي چندين مجموعه جديد ورزشي در منطقه 10 به بهره برداري مي رسد.
فرامرز عظيمي با اعلام اين خبر گفت: ارتقاي سرانه هاي ورزشي و خدماتي توزيع عادلانه خدمات و اجراي پروژه هاي عمراني و ورزشي براي پيشرفت هرچه بهتر و سريعتر منطقه از اولويت هاي كاري اين منطقه است.
شهردار منطقه 10 عنوان كرد: با توجه به اهميت و جايگاه ورزش همگاني در زندگي و توجه به نشاط و شادابي و سلامت جسمي و روحي شهروندان ضرورت دارد از تمامي ظرفيت ها و پتانسيل هاي دولتي و مردمي در توسعه ورزش در بين شهروندان استفاده كرد.
وي با اشاره به بهره برداري از 3 مجموعه ورزشي جديد در اين منطقه تصريح كرد: اين پروژه ها به منظور ارتقاي سلامت، تسهيل در دسترسي شهروندان به امكانات و فضاهاي ورزشي و افزايش سرانه هاي ورزشي محلات در حال تجهيز و راه اندازي است.
عظيمي با تاكيد بر اينكه اماكن ورزشي جهت استفاده جانبازان و معلولان طراحي و مناسب سازي شده است گفت: تمامي  اين مجموعه ها با توجه به اقشار مختلف و نيازهاي محله ها راه اندازي مي شود.
شهردار منطقه با اشاره به بافت متراكم منطقه اذعان داشت: برنامه ريزي ها به گونه اي است تا شهروندان بتوانند از فضاهاي موجود با حداقل هزينه ها بيشترين بهره مندي را داشته باشند.
وي با بيان اينكه مجموعه ورزشي حيدريان امكان استفاده بانوان و آقايان را به طور همزمان فراهم مي آورد ادامه داد: اين مجموعه با 5200 مترمربع زيربنا داراي سالن هاي ايروبيك، ورزش هاي توپي و سالن بدنسازي و رزمي در خيابان كميل بين جيحون و كارون واقع است.
شهردار منطقه درباره مجموعه ورزشي برادران مجلسي نيز گفت: اين مجموعه علاوه بر استخر، سونا، جكوزي داراي 4 سالن اختصاصي و تالار پذيرايي ا ست همچنين مجموعه شهربانو نيز با امكانات ويژه براي بانوان اختصاص داده شده است كه شامل استخر، سونا و جكوزي و دو طبقه سالن هاي ورزشي و سالن هاي خدماتي و آموزشي و پشت بام آن  جهت اسكيت سواري طراحي و اجرا شده است.
عظيمي با اشاره به فعاليت مجموعه هاي ورزشي ديگر در اين منطقه اظهار داشت: خوشبختانه با ايجاد فضاهاي ورزشي در چند ساله اخير سرانه ورزش در اين منطقه توسعه يافته و با برگزاري ويژه برنامه هاي ورزشي و راه اندازي ايستگاه هاي تندرستي بسياري از خانواده ها با سهولت بيشتر به ورزش مي پردازند.
وي گفت: براي توسعه ورزش زيرساخت هاي خوبي طي سال هاي اخير در منطقه ايجاد شده و از تمامي ظرفيت ها و پتانسيل ها براي توسعه ورزش در بين شهروندان استفاده شده است.
تخفيف 11 ميليارد توماني براي نوسازي بافت هاي فرسوده
محمود كلايه معاون شهرسازي و معماري منطقه تصريح كرد: براي سازندگان بافت هاي فرسوده در منطقه علاوه بر اعطاي تسهيلات تاكنون رقمي بالغ بر 11 ميليارد تومان تخفيف اختصاص داده شده است و بزرگترين معضل منطقه بافت فرسوده است كه با برنامه ريزي صحيح و اصولي اين معضل تبديل به فرصت مي شود.
وي ادامه داد: سهم بافت هاي فرسوده از ساخت و ساز در منطقه 70 درصد است به طوري كه در سال گذشته با تشويق و ترغيب شهروندان به نوسازي بافت هاي فرسوده از 1668 فقره پروانه صادره، 1178 مورد در محدوده مصوب بافت فرسوده قرار داشته است.
محمود كلايه با اشاره به ارايه تسهيلات براي تجميع قطعات ريزدانه اظهار كرد: 30 درصد از پروانه هاي صادرشده در سال 90 تجميع چند ملك با هم بوده است و طبق آمار 501 فقره از 1668 پروانه صادر شده به دنبال تجميع املاك از 2 تا 10 پلاك ثبتي بوده است.
وي با تشريح برنامه هاي اولويت دار در سال 91 خاطرنشان كرد: تكميل مطالعات محدوده پشت بزرگراه نواب صفوي حدفاصل ساختمان هاي نواب و خيابان رودكي تا خيابان قزوين يكي از برنامه هاي ما در سال 91 است و همچنين اجراي نماي شهري در محور خيابان امام خميني، ساماندهي خيابان قزوين، طراحي محور يادگار امام و كاهش ميانگين مدت زمان صدور پروانه و شروع به كار اجراي طرح تفضيلي جديد، اجراي طرح هاي بزرگ براي  تسهيل در عبور و مرور، اجراي طرح پاركينگ هاي عمومي، راه اندازي ميدان هاي ميوه و تره بار به همراه ساخت سينما و مجموعه هاي ورزشي، ايجاد مجتمع هاي بزرگ رفاهي و تجاري كه باعث توسعه شهري مي شود افزايش سرانه فضاي سبز و ... از برنامه هاي اولويت دار در اين منطقه است كه در راستاي تدابير شهردار تهران و تبديل شهرداري از يك سازمان خدماتي به يك نهاد اجتماعي است.
گفتني است: طرح تفضيلي جديد نيز به نحوي است كه امتياز تامين نيمي از پاركينگ مورد نياز براي املاك زير 100 مترمربع قرار داده است و از طرفي جهت  تجميع املاك نيز اعطاي طبقه تشويقي در صورت داشتن مساحت بالاي 200 مترمربع و براي هر تجميع 20 درصد افزايش تراكم در نظر گرفته شده است./ي

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.