سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاطمه رهبر:

حقوق بازنشستگي زنان خانه دار اولويت فراكسيون زنان مجلس نهم خواهد بود

نماينده مردم تهران در مجلس احتساب خانه داري به عنوان شغل و حقوق بازنشستگي زنان خانه دار را از اولويت‌هاي كاري فراكسيون زنان مجلس نهم دانست.

فاطمه رهبر نماينده مردم تهران در مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در تشريح اولويت‌هاي مجلس نهم گفت: با توجه به نياز و شرايط فعلي جامعه كه متاثر از تهديدها و تحريم‌هاي غرب طي 33 سال انقلاب اسلامي است قطعا نياز به رفع مشكلات حوزه اقتصاد كشور و همچنين رفع معضل بيكاري بايد در اولويت هاي مجلس نهم قرار گيرد.

وي در ادامه افزود: مقام معظم رهبري سال گذشته را سال جهاد اقتصادي و سال جدي را نيز به نام سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني نامگذاري كردند كه اين نامگذاري‌ها شاه كليدي در دست مسئولان نظام براي پيشرفت كشور است و اين موضوع بايد نه تنها در سال جاري بلكه در طول عمر چهار ساله مجلس نهم بايد در كانون توجه نمايندگان باشد و براي تحقق آن ريل گذاري شود.

نماينده مردم تهران در ادامه با بيان اينكه از اجراي برنامه پنجم توسعه يك سال گذشته است گفت: چهار سال باقي مانده از اجراي برنامه پنجم توسعه منطبق بر  چهار سال عمر مجلس نهم است كه نيازمند تلاش مضاعفي است تا نقايصي كه ممكن است در روند اجراي اين برنامه پيش آيد بوسيله صورت داده شود و همچنين برنامه ششم توسعه نيز بايد در همين مجلس پيش بيني شود.

عضو فراكسيون زنان مجلس هشتم هفته آينده را زمان تشكيل اين فراكسيون در مجلس نهم خواند و گفت:‌ در مجلس هشتم بر روي ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه كه مربوط به بحث  برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده بود كار بزرگي انجام شد كه بايد به اجرا درآيد، اين برنامه به قدري كامل و جامع است كه موارد بسيار زيادي را در حوزه زنان و خانواده پيش بيني كرده است.

وي ادامه داد: در فراكسيون زنان در مجلس نهم تمركز در درجه اول بايد در جهت تحقق مواد برنامه پنجم توسعه مخصوصا ماده 230 باشد و در درجه دوم نيز احتساب خانه داري به عنوان شغل است كه در اين راستا هفته گذشته نيز جلسه اي را در مركز امور زنان با خانم‌ها مجتهد زاده و بداغي(معاونت حقوقي رئيس جمهور) برگزار كرديم و اقدامات اوليه نيز در مركز امور زنان و خانواده انجام شد .

رهبر در ادامه ابراز اميدواري كرد كه لايحه‌اي در ارتباط با اين موضوع نيز در آينده اي نزديك وارد صحن علني مجلس شود.

وي در خاتمه يادآور شد: اولين اولويت فراكسيون زنان در مجلس نهم تحت حقوق بازنشستگي زنان خانه دار است.

/س2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.