سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تحقق حمایت ازتولید ملی با اجرای طرح تجا وطاها

مدير كل اداره كل استاندارد آذربایجان شرقی گفت : حمایت ازتولید ملی با اجرای طرح تجا وطاها تحقق می یابد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، فرشي حق رو عملكرد این اداره كل در سال 90را موفق عنوان کرد وافزود: در سال 90 با اجرای طرح تجا که هدف توسعه جامع استاندارد بوده و همچنین طرح طاها که طرح اجرای هماهنگ استاندارد میباشدکه با اجراء طرح تجا به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام نهادند ، حمایت از تولید ملی تحقق می یابد واستانداردهای ملی در سطح واقعی خودقرار میگیرد که پیامد آن حفظ سرمایه ایرانی است .

فرشي حق رو با اشاره به نامگذاري امسال با عنوان توليد ملى، حمايت از كار و سرمايه‌ى ايرانی توسط مقام معظم رهبری افزود: نامگذاري هرسال توسط مقام معظم و معزز رهبري با توجه به شرايط حاكم بر جامعه، بسيار دقيق، ارزشمند و سازنده است که تحقق اين پيامها مستلزم همكاري و همياري مردم با مسوولان است ، افزود : اگر بخواهيم به‌طور ساده بيان کنيم نقش مسئولان در درجه اول که بايد زمينه رشد توليد و حمايت از سرمايه‌گذاري را فراهم آورند بسیار سنگین است ودر گام دوم توليدکنندگان هستند که مي‌بايست کالاهايي با کيفيت توليد نمایند که دارای استاندارهای جهانی باشند تا بتوانند با رقبای خارجی خود رقابت داشته و اعتماد مردم را جلب نمایند و سوم مردم هستند تا با استفاده از کالاهاي توليدی داخلی که دارای استاندارد لازم می باشند زمينه حمايت و رشد صنايع داخلي را ممکن سازند.

 فرشی حق رو با اشاره به طرح های تجا و طاها گفت:با اجرای این دو طرح 620  واحد شناسايي شده و همچنین برای ارتقاء و بروز رسانی اطلاعات و دانش مسوولین کنترل کیفی29 هزار و701  ساعت آموزش داده شده است.

وی افزود: از کارهای انجام شده توسط اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی در سال 90 می توان به مواردی چون : آموزش كاركنان 3122 ساعت ، صدور پروانه 667 مورد ، تمديد پروانه 822 مورد ، صدور مجوز استفاده از علامت استاندارد 190 مورد ، صدور گواهي 1232 مورد ، بازرسي فني از واحدهاي توليدي 3135 مورد ، بازرسي فني از تاسيسات گاز پركني 74 مورد ، بازرسي فني واحدهاي خدماتي 47 مورد ، نمونه برداري مراكز توليد 7783 مورد ، نمونه برداري از بازار 2630 مورد اشاره کرد و همچنین دستگاه ها و مراکز تفریحی و پارک ها کنترل شده که تاکنون 170 دستگاه پلمپ شده و به صاحبان آنها اخطار های لازم جهت رفع عیوب و رفع نواقص داده شده است و در صورت رفع این معایب ودریافت گواهی ایمنی می توانند به کار خود ادامه دهند.

مهندس فرشی حق رو همکاری شهرداری های استان بخصوص شهرداری تبریز را با اداره کل استاندارد خوب عنوان کرد. رئیس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: کشورمان هم اکنون 11 استاندارد بین المللی را در دست تدوین دارد.

نظام الدین برزگری گفت: با وجود اعمال تحریم های گسترده علیه کشورمان تدوین 12 استاندارد بین المللی توسط ایران به اتمام رسیده و هم اکنون 11 استاندارد بین المللی دیگر در دست تدوین است و همچنین ایران میزبانی پنج دبیرخانه تدوین استاندارد جهانی را پذیرفته و هم اکنون این دبیرخانه ها به صورت فعال، اداره می شوند.

 وی با اشاره به ضرورت استانداردسازی خدمات در کشورمان اضافه کرد: ارائه 14 هزار خدمت توسط دستگاه های مختلف اجرایی و اداری شناسایی شده که باید استانداردهای آن ها تدوین و اجرایی شود و استانداردهای خدمات باید به عنوان نقشه راه برای ارائه خدمات تبدیل شود که سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی به دنبال تحقق این مهم است و آذربایجان شرقی به جهت اینکه استان تولید محور بوده و دارای موقعیت جغرافیایی منحصربفردی از حیث صادرات و واردات است باید از این میزان اعتبار، سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. تجا عنوان طرح توسعه جامع استانداردسازی محصولات تولید داخل و خدمات و طاها عنوان طرح اجرای هماهنگ استاندارد است که سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران متولی آنهاست.

 بیگی نیزافزود: هر چقدر استاندارد با زندگی مردم عجین شود، نشان از اهمیت دادن به مطالبات مردم و محور بودن مطالبات مردم می باشد.

وی با بیان اینكه استاندارد سلامت جامعه را تضمین می كند، افزود: ارتقای جایگاه سازمان استاندارد در دولت دهم امكان مهمی بود كه این سازمان داده شد و جایگاه فرابخشی به آن بخشید و آن چه كه محرز است، جایگاه با ارزش استاندارد در دولت و اهتمام بر توجه به مقوله استاندارد در كالاها و خدمات می باشد و باید با استفاده از ظرفیت های استاندارد نسبت به كیفیت بخشی به خدمات و كالاها رضایت مردم را جلب كرد و باید فرهنگ سازی استفاده از كالاهای استاندارد به طور ویژه مورد اهتمام قرار گرفته و مردم را با جایگاه مهم استاندارد آشنا كرد.

استاندار آذربایجان شرقی عنوان كرد: این استان به عنوان كانون تولید كشور و جایگاه ویژه آن در این زمینه باید از ظرفیت هایی كه استاندارد برای رشد تولید ایجاد می كند استفاده كرده و نسبت به تحقق شعار سال اقدام عملی كند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.