سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف مواد دخانی زخم های گوارشی ایجاد می کند

مصرف دخانیات، به صورت استنشاقی یا طرق دیگر، در ایجاد زخم های گوارشی، تشدید برگشت اسید معده به مری و ایجاد سرطان های دستگاه گوارش موثر است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، کارشناس مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: مصرف سیگار و قلیان موجب اختلال در جذب کلسیم و ساخت استخوان، یائسگی زودرس، کاهش وزن و تخریب هورمون های جنسی می شود که به تسریع پوکی استخوان می انجامد.

دکتر نقی تقوایی ادامه داد:  مصرف الکل نیز با کم کردن فعالیت سلول های سازنده استخوان موجب پوکی استخوان می شود.

وی با بیان این که مصرف دخانیات بهبود زخم را به تاخیر می اندازد، یادآور شد: این مهم در سیستم گوارشی ودر بیمارانی که مبتلا به سوء هاضمه هستند تاثیرات سوء دارد. به عبارت دیگر، مصرف دخانیات، به صورت استنشاقی یا طرق دیگر، در ایجاد زخم های گوارشی، تشدید برگشت اسید معده به مری و ایجاد سرطان های دستگاه گوارش موثر است.

این کارشناس آموزش سلامت عنوان داشت: همچنین در بیمارانی که دچار زخم های سیستم گوارشی هستند، مصرف دخانیات بهبود زخم را به تاخیر می اندازد و پاسخ به درمان را کند می کند.

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی مرکز بهداشت شهرستان یزد متذکرشد: به بیمارانی که از سوء هاضمه رنج می برند توصیه اکید می شود، حتما برای افزایش تاثیر درمان و کاهش عود بیماری، به طور جدی مصرف مواد دخانی را ترک کنند./عط
برچسب ها: گوارشی ، بیمار ، زخم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.