سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گروه هفت از اوضاع بحراني منطقه يورو نگران است

وزیران اقتصاد و دارایی گروه هفت در کنفرانس تلفنی خود از نحوه تحول بحران بدهی در منطقه یورو و تزلزل بخش بانکی اسپانیا ابراز نگرانی کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی یورونیوز، این کنفرانس هیچ بیانیه پایانی در پی نداشت اما شرکت کنندگان در آن از وضع بانکهای اسپانیایی ابراز نگرانی کردند.
تام ووسا تحلیلگر اقتصادی گفت : به نظر من زنگ خطر در مورد بحران مالی بانکی اسپانیا زمانی به صدا در می آید که بهره اوراق قرضه کوتاه مدت دولتی اسپانیا به هفت درصد برسد. اگر این روند آغاز شود فکر می کنم وارد مرحله ای خواهیم شد که کمک بین المللی برای نجات اسپانیا ضروری خواهد شد.
بانک مرکزی اروپا از خرید بدهی کشورهای بدهکار منطقه یورو امتناع می کند و نرخ بهره اوراق قرضه در حال حاضر برای یونان به سطح هشدار نزدیک شده است.
بحران مالی و بانکی اسپانیا همچنین در راس مسائل مورد بررسی نشست ماهانه بانک مرکزی اروپا قرار گرفت. مقامات اقتصادی هفت کشور صنعتی جهان بر این نکته انگشت می گذارند که در منطقه یورو در حال حاضر یونان، ایرلند و پرتغال تحت پوشش کمکهای بین المللی اند و اسپانیا در مرز آن قرار گرفته است .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.