سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگراني تركيه از تنش ميان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

وزارت خارجه تركیه از افزایش تنش در مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر ابراز نگرانی كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از زمان،  سلجوق اونال سخنگوی وزارت خارجه تركیه  گفت : آنكارا از رخدادهای اخیر در مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان نگران است و از نزدیك تحولات بین دو كشور را پیگیری می كند.

در درگیری های اخیر بین نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان ، پنج نفر از نیروهای آذری و سه نظامی ارمنستانی كشته شدند.

ادریس نعیم شاهین  وزیر كشور تركیه نیز دیروز در این راستا با رامیل اوسوبوف  همتای جمهوری آذربایجانی خود در آنكارا دیدار و گفت وگو كرد.

در حالی كه تنش در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان افزایش می یابد ، روزنامه صباح چاپ تركیه دیروز نوشت : در راستای گسترش روابط نظامی تركیه و جمهوری آذربایجان ، 14 سند همكاری در زمینه های مختلف نظامی بین دو كشور به امضا می رسد.

صباح افزود : خیری كیوریك اوغلو  فرمانده نیروی زمینی ارتش تركیه به باكو سفر خواهد كرد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته ، فرماندهان ژاندارمری و گارد ساحلی تركیه نیز در طول هفته جاری به باكو عزیمت می كنند و به گفت و گو با مقامات نظامی جمهوری آذربایجان خواهند پرداخت .

افزایش سهمیه دانشجویان جمهوری آذربایجان در دانشكده‌های نظامی تركیه ، برگزاری عملیات مشترك و مدرنیزه كردن تجهیزات نظامی جمهوری آذربایجان توسط تركیه از جمله مفاد سند گسترش همكاری های دو كشور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.