سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکا/

اعتکاف فرصت مناسبی برای تربیت جوانان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و تربیت آحاد جامعه به ویژه جوانان است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از شهرستان نکا، حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی صبح امروز در جمع معتکفان شهرستان نکا بیان داشت: حدود 700 نکایی در مساجد نکا معتکف شدند.

وی عنوان کرد: امروز دشمن با تمام توان به جنگ فرهنگی و تبلیغی ما آمده است و باید از این فرصت‌های معنوی برای افزایش معنویت در جوانان و جامعه استفاده کنیم و زمان اعتکاف، یکی از این فرصت‌های طلایی در مسخ کردن قلوب به سوی خداوند و معنویت است.

الیاسی تصریح کرد: اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و تربیت آحاد جامعه به ویژه جوانان است و باید از این فرصت مناسب برای برنامه‌های تربیتی و اخلاقی استفاده کرد.

وی قرآن اعتکاف را از اموری دانست که پیش از این نیز در میان پیامبران و شرایع پیشین نیز وجود داشته و همچنین خداوند در آیه شریفه 125 از سوره مبارک بقره به این موضوع اشاره داشته و بر آن سفارش کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعتکاف یک سنت الهی است که در بسیاری از ادیان الهی وجود دارد و فرصت مناسبی برای تزکیه نفس و کسب معنویت است که باید بهره‌برداری صحیح از آن در این سه روز خدایی و بهشتی انجام شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی از قبیل سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه از جمله آیت‌الله توکل استاد اخلاق حوزه و همچنین محمدباقر محمدی لائینی استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه شهرستان نکا و دعوت از برادران حبیبی حافظان کل قرآن کریم و همچنین برگزاری جشن میلاد امام علی(ع) در مسجد جامع و مراسم وفات حضرت زینب(س) در مسجد سجادیه از مهم‌ترین برنامه‌های اعتکاف امسال است.

مراسم معنوی اعتکاف در 13، 14 و 15 ماه رجب برگزار می‌شود./ج1


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.