سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بشرویه/

بیش از 300 هزار نوبت سردام در بشرویه واکسیناسیون شدند

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: طی سال گذشته تعداد 342 هزار و 215 نوبت سردام، علیه بیماری‌های مشترک، واگیردار و غیر واگیردار دامی واکسیناسیون شدند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی گوهری امروز در بشرویه، اظهار داشت: شبکه دامپزشکی در راستای پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامتی دام‌ها با ارائه خدمات بهداشتی و دامپزشکی علاوه بر کنترل سلامت دام‌ها در افزایش و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه انسانی مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: دام‌ها در طول سال چند نوبت علیه بیماری‌ها واکسینه می‌شوند که این امر سطح ایمنی بدن دام را در برابر عوامل بیماری‌زا حفظ می‌کند. 

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه افزود: در راستای واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌هایی نظیر شاربن، تب مالت، آبله و آنتروتوکسمی سال گذشته تعداد 342 هزار و 215 نوبت سردام علیه این بیماری‌ها واکسینه شدند.

گوهری تصریح کرد: از این تعداد 75 هزار و 34 رأس دام علیه بیماری واگیردار آبله گوسفندی و بزی، 30 هزار و 636 رأس گوسفند، بز، گاو و گوساله علیه بیماری تب مالت، 76  هزار و 78 رأس دام اعم از گوسفند و بز، گاو و گوساله، تک سمی‌ها و شتر علیه بیماری مشترک شاربن واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه شاربن یک بیماری مشترک بین انسان و دام است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری نیز تاکنون 17 هزار و 600 رأس دام سبک علیه ‌بیماری‌های آبله و شاربن واکسینه شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه با اشاره به سرعت بالای انتشار بیماری‌های آبله و شاربن در بین جمعیت دامی یک منطقه افزود: واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری‌ها به صورت سالیانه انجام می‌شود که در این راستا و طی سال گذشته تعداد 148 هزار و 500 رأس دام سبک شهرستان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی گفت: واکسیناسیون دام‌ها علاوه بر افزایش سلامت دام‌ها در رونق اقتصادی کشور مؤثر است و در صورت عدم توجه به این گونه برنامه‌ها سبب ضرر و زیان و بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود.

گوهری از پایان طرح تب برفکی در شهرستان بشرویه خبر داد و افزود: طی این طرح تعداد 3 هزار و 270 رأس گاو و گوساله شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده‌اند./ج1

برچسب ها: بشیرویه ، واکسن ، دامپزشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.