سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ در خراسان رضوی؛

65 درصد فارغ‌التحصيلان كشاورزي بيكار هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان ‌رضوی گفت: 65درصد اعضای سازمان نظام مهندسی در جستجوی کار هستند.

 .به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،محمد سميعي در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: با‌ اشاره به اقدامات انجام شده براي واگذاري 177هزارهكتار از منابع طبيعي خراسان رضوي به فارغ‌التحصيلان كشاورزي بيان كرد: با توجه به محدوديت‌هايي كه در زمينه تامين منابع آبي در استان وجود دارد، تحقق صددرصدي اين برنامه بعيد به نظر مي‌رسد.

وی افزود: برنامه نسخه‌نویسی برای کودهای قابل استفاده کشاورزان و صدور پروانه دامداری برای همه دامداران صنعتی و نیمه صنعتی از برنامه‌های کاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی در سال جاری است.

وي اظهار داشت: درحال‌حاضر 42درصد كشاورزان بي‌سواد و 43درصد فقط سواد خواندن و نوشتن دارند و فقط 8/0درصد از افرادي كه در بخش كشاورزي كار مي‌كنند، دانش فني اين كار را دارند.

وی خاطرنشان‌ کرد: نزديك به 12هزار نفر از فارغ‌التحصیلان کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی هستند که بیش از 10هزار نفر کارشناس و كاردان هستند.سميعي با بيان اينكه تعداد زيادي از كشاورزان استان بيشتر از 50 سال سن دارند، اظهار داشت: سالانه به طور ميانگين 1500 تا 2500 نفر عضو جديد سازمان نظام مهندسي كشاورزي مي‌شوند.

وی به تعداد یکهزار و 50 شرکت و موسسه فعال در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: تعداد 192 شرکت در بخش خدمات فنی فعال هستند.

وي با بيان اينكه قيمت ‌محصولات كشاورزي بايد براساس عرضه و تقاضا تعيين شود، گفت: مخالف تعيين قيمت محصولات كشاورزي به صورت دستوري هستيم.

وی گفت: ایجاد سیستم فهرست آیتم در کار گروه فضای سبز برای نخستین بار در ایران مطرح شد که بعد از پذیرش در وزارت، در فضاهای سبز از آن بهره‌برداري مي‌شود.

وي به اصلاح‌نژاد دام روستایی و نژاد بومی در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: 160نفر از فارغ‌التحصیلان برای كار در طرح جدید ثبت هویت‌ دام های سنگین پذیرفته می‌شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان ‌رضوی افزود: در زمان هدفمندکردن یارانه‌ها برای جلوگیری از کاهش مصرف سوخت و انرژی، کار مشترکی با مرغداران برای کمک‌ به خوداشتغالی با همکاری تولید دامی و اتحادیه مرغداران انجام شد. وي گفت: صدور پروانه در بخش گیاه‌پزشکی نیز نيازمند اخذ مجوز از سوی سازمان نظام مهندسی است.

وي گفت: تنها راه افزايش بهره‌وري بخش كشاورزي پيوند منطقي و فني بين فارغ‌التحصيلان و كشاورزان است تا دانش آنان به كمك تجربه كشاورزان راندمان كار را بالا ببرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.