سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

برگزاری مسابقات قهرمانی بوکس جوانان در ارومیه

رئیس هیئت بوکس آذربایجان غربی گفت: مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان استان به میزبانی هیئت بوکس استان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، اسماعیل مهدی‌زاده امروز در ارومیه اظهار داشت: مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان استان متولدان 72 تا 74 در 25 خرداد سال جاری و به میزبانی هیئت بوکس استان در ارومیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت استعدادیابی در رشته‌های ورزشی افزود: به این منظور برنامه‌های استان با موضوع استعدادیابی تقویم ورزشی امسال بسیار پربارتر است.

رئیس هیئت بوکس آذربایجان غربی تصریح کرد: برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در استان، اردوهای تیم ملی و مسابقات چهارجانبه و پنج‌جانبه بین‌المللی به میزبانی هیئت بوکس استان از مهم‌ترین برنامه‌های تقویم ورزشی است.

مهدی‌زاده گفت: برگزاری مسابقات در دانشگاه‌های غیرانتفاعی استان، راه‌اندازی تیم نونهالان و نوجوانان و اعزام آن‌ها به مسابقات و برگزاری لیگ استانی و کشوری در راستای استعدادیابی از نفرات برتر است.

رئیس هیئت بوکس آذربایجان غربی ادامه داد: کارشناسان استعدادیاب باید توانایی تشخیص ورزشکاران مستعد در سنین پایین‌، پیش‌بینی رشد و تکامل جسمانی ورزشکار، کسب ضمانت جهت حمایت‌های پس از فرایند،‌ استعدادیابی از والدین، مربیان، فدراسیون‌های ورزشی و سازمان ورزش کشور، حفظ و ایجاد انگیزه جهت شرکت ورزشکار مستعد در رشته ورزشی مورد نظر و  گسترش و ارتقای سطح علمی مربیان که با ورزشکاران مستعد تمرین می کنند.

وی گفت: استعدادیابی ورزشی راهی منطقی، کوتاه و مقرون به صرفه برای حضور موفقیت‌آمیز ورزشکاران در صحنه‌های بین‌المللی است که برای این منظور نیاز به شناسایی و انتخاب افراد با استعدادی است که شرایط لازم جسمانی، مهارتی و رفتاری برای موفقیت در ورزش خاص را داشته باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات در استان نیاز به حمایت‌های مالی مسئولان دارد، ادامه داد: سال گذشته مسابقات شمس که قرار بود به میزبانی شهرستان خوی برگزار شود به دلیل نداشتن حمایت‌های مالی برگزار نشد.

رئیس هیئت بوکس آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در تقویم امسال پایه‌ریزی نونهالان به منظور اعزام به مسابقات با هدف استعدادیابی مهم است./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.