سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرستاران بدنه واقعي دانشگاه علوم پزشكي هستند

رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان پرستاران را بدنه واقعي دانشگاه علوم پزشكي دانست.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به تقل از وب دا؛ دكتر رضا صفي‌آريان در نخستين همايش استاني سازمان نظام پرستاري همدان گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تقريباً همه مسئولان نظام به ارتقای جايگاه پرستاري در جامعه تاكيد و هر يك به روشي سعي در افزايش حقوق آنان داشتند.

وي ادامه داد: از آخرين اقداماتي كه در راستاي ارتقای جايگاه پرستاران در جامعه صورت گرفت مي‌توان به حق جذب اعضاي غير هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي اشاره كرد كه در سال گذشته اجرا شد.

رئيس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بيان اينكه افراد بسياري به دنبال بهبود وضع معيشتي و رفاهي پرستاران هستند، تصريح كرد: در بيشتر كشورهاي جهان معمولاً 12 درصد از درآمد ناخالص يك كشور به بحث بهداشت و درمان اختصاص داده مي‌شود، اين درحالي است كه در ايران و تا قبل از دولت نهم اين رقم دو و نيم درصد بوده و با كوشش‌هاي صورت گرفته در زمان دولت‌های نهم و دهم اين عدد به بيش از 4 درصد رسيده است كه در مجموع باعث نارضايتي خدمت دهنده و خدمت گيرنده است.

وي مسائلي چون ديركرد بيمه‌ها و بالا بودن هزينه‌هاي بيمارستان‌ها را از جمله مشكلات بيمارستان‌ها عنوان كرد و افزود: با تمام مشكلاتي كه وجود دارد پرستاران حتي اگر از حق خود بگذرند بايد به بيمار رسيدگي كنند و مسئولان مربوط نيز به دنبال پيگيري حقوق پرستاران باشند.

در ادامه نماينده نهاد رهبري در دانشگاه با تاكيد بر مقوله عدالت گفت: عدالت هم در زمينه فردي و هم در زمينه اجتماعي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار بوده و همواره مورد توجه انسان‌ها قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام مرتضي مطهري‌پور خاطرنشان كرد: عدالت محوري و گرايش به آن يكي از ويژگي‌هاي فطري بشر محسوب مي‌شود و آموزه‌هاي ديني ما نيز به آن سفارش كرده‌اند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.