سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

دستیابی فولاد مبارکه به دانش فني طراحي وساخت واحد نيمه صنعتي گندله‌سازي

رئيس آزمايشگاه آهن سازي فولاد مبارکه گفت: طراحي ،ساخت و اتوماسيون کامل واحد نيمه صنعتي (پايلوت پلنت) گندله‌سازي به دست سازندگان و پيمانکاران ايراني با موفقيت انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حجت الله پور فراهانی با بيان اينکه این فرآیند در واقع يك خط گندله سازي كوچك در مقياس نيمه صنعتي درآزمايشگاه آهن سازي است، افزود:از اين پس مي‌توان با تغيير در ترکيبات ورودي گندله‌سازي و ساير مواد ورودي از جمله بنتونيت، سود و كك در سايت گندله‌سازي، در روند توليد گندله، جهت دستيابي به گندله پخته با خواص مطلوب تغييرات لازم را به نحو بهتري ايجاد نمود.

وی ادامه داد: در واحد نیمه صنعتی گندله‌سازي، پخت گندله در مقياس نيمه صنعتي انجام مي‌شود و نتايج بدست آمده در واحد اصلي گندله‌سازي تعميم داده مي‌شود.

بدين ترتيب میزان دما و فشار مناسب جهت هر شارژ مواد ورودي انتخاب و از اتلاف زمان و منابع در سايت گندله سازي جلوگيري مي‌شود همچنين با استفاده از امكانات واحد نیمه صنعتی گندله‌سازي، هم اكنون فولاد مباركه قادر است براي يك نوع سنگ آهن خاص يك سايت گندله‌سازي طراحي كند.

رئيس آزمايشگاه آهن سازي فولاد مبارکه در خصوص ديگر مزاياي اجراي اين طرح گفت:اين طرح که هزينه ساخت آن توسط شرکت لورگي آلمان بيش از 2 ميليون دلار برآورد شده بود تنها با 300 هزار دلار به بهره برداري رسيد ضمن اينکه شرکت فولاد مبارکه با دردست داشتن اطلاعات آن توانايي ساخت و راه‌اندازي واحدهاي مشابه را نيز کسب نموده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.