سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگي حوثي‌هاي يمن براي شرکت در مذاکرات ملي

حوثي‌هاي يمن در دور بعدي گفتگوها درباره آينده يمن شرکت مي کنند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ يک مسئول يمني که در زمينه مقدمات برگزاري گفتگوهاي آينده نمايندگان احزاب و گروههاي سياسي يمن با هدف حل مناقشات سياسي متعدد اين کشور فعاليت مي کند ، سه شنبه شب  اظهار داشت حوثي ها که بخش زيادي از مناطق شمال يمن را تحت کنترل دارند در دور بعدي گفتگوها شرکت خواهند کرد .

مسئول يمني که خواست نامش فاش شود ،  تصريح کرد ،در دور مرحله بعدي گفتگوها که قرار است در ماه آگوست در قاهره برگزار شود شخصيتهاي برجسته اي از جنبش جدايي طلب جنوب يمن نيز شرکت خواهند کرد .
در همين حال ضيف الله الشامي عضو دفتر سياسي گروه شيعه الحوثي اعلام کرد موافقت گروه الحوثي با شرکت در گفتگوهاي آينده در قاهره هرگز به معناي موافقت اين گروه با طرح پيشنهاد شوراي همکاري خليج فارس براي حل بحران يمن نيست .

حوثي ها پيش از اين در گفتگوي ملي يمن شرکت نکردند. گفتگوي ملي يمن با مشارکت نمايندگان همه احزاب و گروههاي موافق و مخالف دولت يکي از بندهاي توافقنامه انتقال مسالمت آميز قدرت در يمن است که با حمايت عربستان سعودي و آمريکا بين طرفهاي درگير در اين کشور به امضا رسيد و به برکناري علي عبد الله صالح رئيس جمهور سابق  از قدرت منجر شد .

برچسب ها: یمن ، حوثی ، مذاکرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.