سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام عدم آمادگی اشمید برای برگزاری مذاکرات معاونین چیست؟

تحلیلگران عقیده دارند عدم آمادگی 1+5 برای برگزاری مذاکرات کارشناسی با ایران نشان دهنده آن است که این گروه در مذاکرات مسکو آمادگی در پیش گرفتن یک رویکرد سازنده را ندارد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایران هسته ای، نگارش دو نامه از سوی علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی در روزهای  9 و 15 خرداد 1391 (29 می و 4 ژوئن) خطاب به هلگا اشمید معاون کاترین اشتون، و پاسخ دهی دیر هنگام وی که نشان دهنده عدم آمادگی 1+5 برای برگزاری مذاکرات معاونان با ایران بود، حاوی علامت های ناامید کننده ای در آستانه مذاکرات مسکو است.

ایران و 1+5 در بغداد توافق کردند که معاونان جلیلی و اشتون قبل از مذاکرات مسکو برای تدوین دستور کار این نشست با یکدیگر دیدار کنند.

اما عدم آمادگی اشمیت برای برگزاری این نشست نشان می دهد احتمالا 1+5 یا به سبب اختلاف های داخلی و یا به دلیل عدم جمع بندی موضوع هنوز رویکرد خود در مسکو را تعریف نکرده است و قادر به پای بندی به توافقات بغداد نیست.

یک احتمال بدبینانه این است که 1+5 قصد دارد همان بحث های بغداد را در مسکو تکرار کند که در این صورت دورنمای مذاکرات مسکو چندان مثبت نخواهد بود.

ایران و 1+5 روز های 28 و 29 خرداد در مسکو مذاکره کردند./پ2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.