سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

پیش‌بینی برداشت 7 هزار تن گندم و جو در فردوس

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فردوس گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری هفت هزار تن گندم و جو در شهرستان فردوس برداشت شود

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ عباسعلی غلامی اظهار داشت: در سال جاری 950 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم و یک‌هزار و 950 هکتار زیر کشت جو قرار گرفته است که رقم بسیار خوبی است.

وی از افزایش 30 درصدی میزان برداشت محصول جو نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: کاهش سطح زیر کشت گندم سبب کاهش میزان برداشت این محصول نسبت به سال گذشته شده است.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس تصریح کرد: نابسامانی قیمت محصولات کشاورزی، خشکسالی، کمبود آب، کمبود علوفه و بالا بودن قیمت آن سبب شده تا کشاورزان برای تأمین علوفه دام خود به کشت جو روی آورند.

غلامی به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم اشاره کرد و یادآور شد: خرید تضمینی گندم از 395 تومان به 420 تومان افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به اینکه قیمت خرید گندم در سطح بازار بیشتر از قیمت خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی است کشاورزان برای تحویل گندم خود به سیلو رغبت چندانی ندارند.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس افزود: در حال حاضر یک رقم گندم و دو رقم جو در مزارع سطح شهرستان فردوس کشت می‌شود و به دلیل اینکه محصول جو به آب کمتری نسبت به گندم نیاز دارد سطح زیر کشت جو در شهرستان بیشتر از گندم است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.