سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمتي نو در بازار فرابورس

نرخ بازده واقعی اوراق با درآمد ثابت را در سایت فرابورس

مدیر فناوری اطلاعات فرابورس اعلام کرد: برای نخستین بار در بازار سرمایه ،سهامداران می توانند نرخ بازده واقعی اوراق بادرآمد ثابت را در سايت فرابورس مشاهده کنند.

روح الله دهقان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبرگفت: به منظور افزایش شفافیت و رفاه حال خريداران اوراق با درآمد ثابت و پس از تصويب هيأت مديره فرابورس،  از اين پس خریداران می توانند نرخ بازده واقعی اوراق با درآمد ثابت درستون آخر بازار ابزارهای نوين مالی مشاهده کنند .
وی  در باره محاسبه بازده  به ذکر 5 نکته اشاره کرد : بازده از ديدگاه فردی که براساس نرخ آخرين معامله انجام شده یا قیمت پایانی معاملات، اقدام به خريد اوراق می نماید محاسبه شده است ودر صفحه اصلی بر اساس قیمت پایانی و در بخش "ادامه" بر اساس نرخ آخرین معامله در نظر گرفته شده است.
دهقان همچنین با اعلام  اینکه  کارمزد خريد در محاسبه لحاظ و از بازده کسر شده است افزود: فرض براين است که خريدار تا پايان دوره (سررسید) اوراق را نگهداری می کند.
مدیر فناوری اطلاعات فرابورس در ادامه توضیح داد : فرض براين است که سود یا حق الاجاره ها علی الحساب دريافتی از سوی  سرمايه گذار دوباره سرمايه گذاری نمی شوند و برای دريافتي های دارنده اوراق ،بازدهی دوباره ای  درنظر گرفته نشده است
وی با  اشاره به  آخرین نکته گفت : سود قطعی اوراق که در سررسید اوراق محاسبه می شود، در این محاسبات لحاظ نشده است و در نرخ بازده واقعی نمایش داده شده تاثیری ندارد.
دهقان افزود: برای  رفاه حال خريداران اوراق در پنجره ای مجزا امکان محاسبه اتوماتيک نرخ بازده ایجاد شده است بر اين اساس علاقه مندان می توانند با انتخاب نوع اوراق و وارد کردن  قيمت خريد، تاريخ خريد، قيمت فروش و تاريخ فروش براساس مفروضات بالا و موجود در فایل راهنما نرخ واقعی بازدهی خود را محاسبه کنند.
وی  با اشاره به این که اين پنجره جنبه کمک به  اطلاع رسانی خریداران دارد  خاطر نشان کرد: این پنجره  جنبه عملياتی ندارد و هنگام خريد و فروش اوراق اتفاقات و وقايع ديگری رخ می دهد که با محاسبات فعلی تفاوت دارد.
 به گفته وی فرمول محاسبه بازده واقعی و توضیحات تکمیلی در فایل راهنما موجود است./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.