سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجتبي اردشيري:

"شبكه" تركيبي از چند مسير مستقل است

فيلم سينمايي "شبكه" به عنوان آخرين اثر ايرج قادري با وجود تعدد شخصيت ها و توانايي ‌آن ها در جريان سازي، تركيبي از چند مسير مستقل است.

مجتبي اردشيري منتقد، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص فيلم سينمايي "شبكه" ساخته امير قادري گفت: شبكه واجد همان رگه هاي سبك قادري در فيلم هاي گذشته خود بخصوص فيلم هاي دهه 80 است با اين تفاوت كه داستان فيلم پيچ و خم هاي ظاهري بيشتري دارد.
وي افزود: جنس قهرمان اين فيلم از همان جنس قهرمان هايي است كه قادري در آثار خودشان داده است.
وي ادامه داد: ويژگي بارز "شبكه" نسبت به كارهاي قبلي قادري در دهه 80 اين است كه قادري براي هر يك از شخصيت هاي پرتعداد اين فيلم مناسبات خاص و ويژه اي در نظر گرفته به گونه اي كه هر يك از اين جريانات به تنهايي مي‌تواند جريان ساز ظاهر شده و مسير مستقلي را براي فيلم به وجود آورد.
اردشيري تصريح كرد: امتياز ديگر شبكه نحوه استفاده صحيح و كاركردي است كه نويسنده از اين شخصيت هاي پرتعداد به عمل مي‌آورد.
وي عنوان كرد: با توجه به اينكه فيلم داستان خطي با مفاهيم اجتماعي روز است اما جرياناتي كه فيلم به آن ها مي پردازد داراي همان سطحي نگري است كه در ساير كارهاي قادري نيز نشان داده شد.
اردشيري خاطرنشان كرد: شبكه اثري متوسط در كارنامه اين فيلمساز به حساب مي‌آيد كه به جز پيچ و خم هاي نسبتاً ملموس داستاني رهاورد تازه ديگري براي مخاطب سينمايي ايران به همراه ندارد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.