سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

حضور پررنگ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در هفته هنر استان گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: با توجه به برپایی هفته هنر استان گلستان در فرهنگسرای نیاوران، این اداره کل در این مراسم حضور چشمگیری دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛ قربان عباسی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در جلسه مشترک ستاد اجرایی هفته هنر استان گلستان گفت: این برنامه که ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گلستان برگزار می شود، از (10 لغایت 14 تیر) در فرهنگسرای نیاوران برپاست.

وی افزود: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در نمایشگاه هفته هنر استان گلستان به فروش ونمایش محصولات خود پرداخته و توانمندی های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان نیز به نمایش درخواهد آمد.

عباسی تصریح کرد: مراسم مختلف آیینی و بومی و همچنین موسیقی های محلی استان نیزدر این هفته به نمایش درخواهند آمد و نام آوران هنر استان از دیر باز تاکنون به ویژه در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی در مراسم ویژه ای تقدیر خواهند شد.

وی ادامه داد: در غرفه مفاخر و مشاهیر استان گلستان، بانصب تندیس های مشاهیر ومفاخر استان، این شخصیت ها به مردم کشور معرفی شده و در بخش دیگری نیز پذیرایی از بازدید کنندگان با نوشیدنی ها و خوراکی های سنتی استان صورت خواهد گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد: برپایی هفته های فرهنگی و هنری استان ها به مناسبت های مختلف، فرهنگ غنی این مرز وبوم را بیش از پیش معرفی نموده و زمینه های رونق گردشگری را فراهم خواهد آورد./س

برچسب ها: هنر ، میراث ، گلستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.