سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

13 هزار پروژه عمراني در آذربايجان شرقي به بهره‌برداري رسيد

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي از افتتاح 13 هزار و 800 پروژه عمراني با 8 هزار ميليارد تومان در دولت نهم و دهم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز اشرف نیا با تشريح عملکرد عمراني دولت در بخش‌هاي مختلف استان اظهار داشت: از آغاز به کار دولت نهم تا دهه فجر سال گذشته، 13 هزار و 800 پروژه عمراني در استان افتتاح شده که براي اجراي آنها قريب به 8 هزار ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است.

وي از افزايش 83 درصدي حجم آب استحصالي، بهبود 60 درصدي وسعت احياي اراضي کشاورزي با اجراي پروژه‌هاي سدسازي، رشد 104 درصدي ظرفيت تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب، افزايش سطح بافت‌هاي فرسوده بهسازي شده به ميزان 380 هکتار و افزايش 108 درصدي تعداد روستاهاي بهره‌مند از نعمت گاز استان در طول دولت‌هاي نهم و دهم خبر داد.

اشرف‌نيا افزود: در همين تعداد کلاس‌هاي احداثي مدارس، 229 درصد و زيربناي کلاس‌ها، 88 درصد افزايش داشته است؛ ضمن اينکه خيران مدرسه‌ساز نيز 88 درصد نسبت به مدت مشابه گذشته اعتبار هزينه کرده‌اند.

وی ميزان افزايش اعتبار اجراي طرح‌هاي هادي روستايي از سال 84 را يک هزار و 163 درصد عنوان کرد و گفت: تنها در اين مدت 840 کيلومتر راه روستايي در استان احداث و يک‌هزار و 759 کيلومتر آسفالت شده است در حالي که قبل از آن دو هزار و 618 کيلومتر راه روستايي آسفالته و 856 کيلومتر راه غيرآسفالته در استان وجود داشت.

اشرف نیا ادامه داد: دولت‌هاي نهم و دهم 181 کيلومتر آزاد راه در استان ساخته؛‌ در حالي که قبل از آن هيچ آزادراهي در اين استان وجود نداشت.

معاون استاندار در خصوص شاخص‌هاي اقتصادي استان نيز گفت: ميزان سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در استان، 548 درصد و تعداد سرمايه‌گذاري خارجي با مشارکت سرمايه‌گذاران داخلي، 713 درصد در طول دولت‌هاي نهم و دهم رشد داشته و صادرات استان نيز در اين مدت به ميزان 71 درصد افزايش يافته است.
اشرف‌نيا همچنين ميزان افزايش سرانه اعتبار عمراني استان از سال 84 تاکنون را 115 درصد اعلام کرد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.