سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عربستان سعودي، بزرگترين تامين كننده مالي گروهك‌هاي تروريستي در عراق است

كارشناسان امور عربستان اعلام كردند كه يكي از منابع تامين كننده بودجه هاي گروهك هاي تروريستي در عراق، تشكل هايي با مديريت وهابي هاي عربستان است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از النخيل؛ تشكل هاي وهابي وابسته به خاندان حاكمه در عربستان سعودي، با اختصاص دادن بودجه هاي كلان براي انجام اقدامات تروريستي در عراق و افغانستان و كمك به تجارت موادمخدر، خواهان ايجاد بي ثباتي و ناامني در اين كشورها هستند.

همچنين؛ عربستان در چند روز گذشته، تلاشهاي زيادي براي سرنگوني دولت نوري المالكي در عراق انجام داده است كه يكي از اين اقدامات، اختصاص 5 ميليون دلار براي خريد آراي نمايندگان عراقي مخالف نوري المالكي بوده است كه اين توطئه مقامات عربستاني با مخالفت عراقي ها مواجه شد و مالكي همچنان بر مسند نخست وزيري عراق باقي مانده است.

در ادامه اين گزارش آمده است كه شيوخ وهابي وابسته به آل سعود، در سخنراني هاي خود مردم را مجبور به كمك مالي به گروهك هاي تروريستي در عراق مي كنند و اين كار را "كمك به جهاد در سرزمين هاي اسلامي" مي نامند.

در همين حال، برخي از نزديكان تشكل هاي وهابي اعلام كردند كه مقامات عربستان و وابستگان آنها با اعطاي وام به گروهك هاي تروريستي بويژه القاعدة، آنها را به برپايي عمليات تروريستي در عراق فرامي خوانند و پس از هر عمل خرابكارانه در عراق و كشورهاي اسلامي، كمك هاي مالي خود را به آنها افزايش مي دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.