سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا يک ماه آينده؛

ايجاد مرکز ملي ثبت سفارش فرش دستباف!!

فرش دستباف با بيش از 80 درصد ارزش افزوده از اصلي‌ترين محصول و توليد ملي ايران است و برند جهاني محسوب مي‌شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد باقر آقاعليجاني رئيس مرکز ملي فرش ايران گفت : فرش ديرين‌ترين کالاي جهاني شده ايراني است ، اما نسل جديد سلايق و خواست‌هاي ويژه و متنوعي دارد و بايد متناسب با شرايط روز آن را تامين کرد.
وي تمرکز و هدف‌گرايي توليد داخلي بر اساس سلايق مشتريان داخلي و خارجي را از اولويت‌هاي مرکز ملي فرش ايران اعلام کرد.
آقاعليخاني گفت: مرکزسفارش پذيرش داراي 50 خروجي به 50 مجموعه بزرگ توليد فرش در کشور خواهد بود.
آقاعليخاني تصريح کرد: تقاضاهاي بازار داخلي و خارجي در اين مرکز به ثبت مي‌رسد و توانمندي ، ظرفيت و مزيت هاي توليد فرش دستباف ايراني را هم معرفي خواهيم کرد.
وي گفت: فرش دستباف ايران در سطح جهاني يک برند محسوب مي‌شود و حتي اگر ضرر هم بکنيم بايد اين برند را حفظ کنيم ، اما در حال حاضر سود آوري دارد و بايد فرآيندهاي مديريت توليد و بازاريابي‌ اين محصول متحول و مدرن شود و از پيامدهاي حاشيه‌اي اين برند هم استفاده کنيم.
اقاعليخاني با اشاره به هدفگذاري‌ يک ميليارد دلاري صادرات فرش دستباف در سال جاري که دو برابر عملکرد پارسال است، گفت: با روش ها و مديريت سنتي نمي توان آن را تحقق بخشيد.
رئيس مركز ملي فرش ايران با بيان اين که فرش ايراني در دنيا طرفداران زيادي دارد، گفت: هزينه اشتغالزايي يک نفر در صنعت فرش دستباف حدود 20 ميليون تومان (با تامين مواد اوليه و همه هزينه ها در طول يک سال) است در حالي که در ديگر بخش هاي صنعتي به 5 برابر يعني 100 ميليون تومان هم مي رسد.
آقاعليخاني گفت : توسعه توليد فرش دستباف باعث افزايش تقاضا در بخش هاي پيشين و پسين اين هنر - صنعت اقتصادي هم مي شود که نتيجه طبيعي ان ايجاد فرصت هاي شغلي زياد در بخش توليد نهاده ها و حمل و نقل و ديگر موارد است.
وي گفت:  فرش دستباف ايراني به صورت عمده به 33 كشور صادر مي شود و اصلي ترين محل صادرات امارت عربي متحده است که هم براي مصرف داخلي استفاده مي کند و هم پل صادراتي فرش ايراني به  امريکا و برخي کشورهاي اروپايي است.
آقاعليخاني با بيان اين که پارسال 560 ميليون دلار فرش ايران به كشورهاي مختلف صادر شد ،‌گفت : هدفگذاري يک ميليارد دلاري در سال توليد ملي و حمايت ازکار و سرمايه ايراني ايجاب مي کند که دولت از توسعه توليد در هنر - صنعت فرش دستباف حمايت کند که به ايجاد اشتغال هم کمک خواهد کرد.
رئيس مركز ملي فرش ايران اظهار داشت : توسعه روابط براي بازاريابي فرش ايران به ديگر كشورها در دستور كار قرار گرفته و برزيل بازار جديد خوبي براي اين کار است.
آقاعليخاني گفت: 45 درصد فرش دستباف به کشورهاي آسيايي و 43 درصد به کشورهاي اروپايي و بقيه هم به کشورهاي افريقايي و ديگر نقاط ارسال مي شود و چين ؛ ويتنام و برزيل نيز در برنامه ريزي امسال قرار گرفته است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.