سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

4 محور صادرات را رعايت کنيد؛

صادرات فرش به يک ميليارد دلار مي رسد!

معاون بازاريابي مرکز ملي فرش ايران از هدفگذاري يک ميليارد دلاري براي صادرات فرش دستباف در سال جاري خبر داد و گفت: اين هدفگذاري پارسال 600 ميليون دلار بوده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجتبي فيض الهي در مصاحبه با راديو ( صداي جمهوري اسلامي ايران) افزود : براي تحقق اهداف سال توليد ملي چهار محور کاري داريم که شامل 1) حضور در بازارهاي جديد مانند چين ، ژاپن و برزيل 2) استفاده از برخي کشورها به عنوان پل صادراتي مانند لبنان و امارات  3)توسعه بازارهاي قديم فرش دستباف ايران مانند اروپا و 4) حضور گسترده تبليغاتي در کشورهاي خدف مانند آلمان  و چين  است.
حضور در همه نمايشگاه هاي خارجي چين و ژاپن و برزيل و استفاده از فضاهاي پاويون جمهوري اسلامي ايران در کشورهاي خارج در اولويت قرار دارد.
فيض الهي افزود: در عرصه هاي داخلي هم براي تقويت طرف تقاضا جشنواره هاي فروش مانند گره زرين را برگزار مي کنيم.
فيض الهي گفت: امسال از توليد کنندگان داخلي با بيمه بافندگان ، ارائه کمک هاي فني و منابع مالي و بانکي حمايت خواهيم کرد و کارگاه هاي فرش دستبافي را توسعه مي دهيم.
رئيس اتحاديه فروشندگان فرش دستباف تهران هم خواستار ساماندهي قيمت ها و حمايت از طرف هاي عرضه ( توليد) و تقاضاي فرش دستباف کشور شد و گفت : در سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني بايد امور بافندگان مانند بيمه فعالان اين هنر - صنعت و توسعه بازار داخلي و خارجي محصولات اين بخش را در اولويت قرار دهيم.
عباس کسايي فر با اشاره به بالارفتن نرخ  ارز در بازار گفت: قيمت فرش دستباف نيز اندكي افزايش يافته است و چون بخشي از مواد اوليه، مانند ابريشم و كرك ، وارداتي است كه افزايش قيمت ارز، روي قيمت آنها تاثير مي گذارد.
وي افزود : سالانه بيش از 800 هزار ازدواج در کشور صورت مي گيرد و مي توان بخشي از تسهيلات وام ازدواج تا 6 ميليون تومان را به خريد فرش دستباف اختصاص داد که اتفاق بزرگي در صنعت فرش و اشتغال و گردش پولي رخ مي دهد ، اما اين وام افزايش يافت و نصيب فرش دسبتباف نشد.
عباس كسايي فر ، ارائه وام بدون بهره براي خريد فرش دستباف و جذب فرش هاي دست دوم را نيز در رونق خريد فرش دستباف مهم دانست.
عباس كسايي فر گفت: فرش دستباف هويت ايراني دارد و داراي مزاياي بي شماري است كه متاسفانه تاكنون تبليغات زيادي در خصوص آن صورت نگرفته است.
كسايي فر گفت : معمولا قيمت بالاي فرش دستباف يكي از دلايل بي انگيزگي براي خريد آن در داخل بيان مي شود اما هموطنان ما از مزاياي مثبت اين هنر- صنعت اطلاع دقيقي ندارند.
وي افزود : بيش از 85 درصد از فرش هاي دستباف ايراني به خارج از كشور صادر مي شود و 15درصد بقيه نيز در بازار داخلي به فروش مي رسد اما در نهايت به عنوان فرش كهنه صادر مي شود ، چون اين فرش ها در خارج  خريدار دارد.
توسعه بازرگاني فرش دستباف و عبور از توليد سنتي به سوي توليد براساس تقاضاها و سلايق و خواست هاي جهاني فرش بايد در اولويت باشد.
کسايي فر تاکيد کرد : صادرات فرش ما نبايد محدود به بازارهاي خارجي سنتي باشد ، بلکه بايد  بازارهاي جديدي پيدا کنيم. بهترين مرکز فرش ما هامبورگ آلمان بوده که کاهش يافته اما دنيا تمام نشده است و بايد به دنبال  راهکارهاي  ديگري باشيم.
رئيس اتحاديه فروشندگان فرش دستباف تهران در ادامه با اشاره به فعاليت حدود 7 تا 8 ميليون نفر در كشور در بخش هاي مرتبط با فرش دستباف گفت: ارائه تسهيلات براي خريد فرش دستباف در كشور هم به نفع مصرف كننده ايراني است و هم با حفظ توليد، به توسعه اشتغالزايي و گردش بيشتر منابع مالي در اين هنر - صنعت کمک مي کند./س
برچسب ها: بازاریابی ، فرش ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.