سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد؛

تامین نیازهای داخلی از خارج به لحاظ اقتصادی قابل قبول نیست

چنانچه تولید کننده اطلاعات و هم مصرف کننده آن در داخل کشور باشند، لزومی ندارد از طریق سرویس های جهانی این اطلاعات د راختیار متقاضیان قرار گیرد.

 مهندس علی حکیم جوادی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور در ماده 46 آن به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات اشاره شده است به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: شبکه ملی اطلاعات مبتنی بر پروتکل  IP بوده و با استفاده از زیر ساختها داخلی و بویژه در بخش مراکز داده سعی می کند نیازهای اطلاعاتی را که در داخل کشور تولید می شود در اختیار متقاضیان قرار می دهد.
 وی اضافه کرد: در کنار شبکه ملی اطلاعات سرویس های زیادی که دستگاه های دولتی به یکدیگر و مردم می دهند را خواهیم داشت.
 معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در قرن اطلاعات و انقلاب آن به سر می بریم اظهار داشت: پهناي باند اینترنتی را که در کشور تهیه کرده و در اختیار کاربران قرار می دهیم در وهله اول ارزی است که از کشور  خارج می شود بنابراین به لحاظ اقتصادی قابل قبول نیست که نیازهای داخلی را از خارج تامین کنیم.

*** استفاده از شبکه ملی اطلاعات به لحاظ امنیتی و حریم خصوصی به صرفه است

 در ادامه رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه از نظر امنیت ملی نیز اطلاعات به عنوان بالاترین سرمایه در همه بخش ها محسوب می شود اذعان داشت: هنگامی که اطلاعات خود را به رایگان از طریق سرویس های خارجی در اختیار دیگران قرار می دهیم موارد امنیتی در آن مطرح است و افزایش اطلاعات شخصی موجب می شود حریم شخصی نیز زیر سوال رود.
 وی افزود: با توجه به این موارد از نظر امنیتی حفظ و حریم خصوصی به صرفه و به صلاح است که کاربران از سرویس دهنده های داخلی استفاده کنند.
 حکیم جوادی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات در یک فرآیند 5 ساله شکل می گیرد ، گفت: در فاز اول اولویت را قانون برای ادارات و دستگاه های دولتی قرار داده است که تا پایان سال 91 تمامی آنها به این شبکه متصل شوند.
 وی اضافه کرد: هم چنین شبکه های جدیدی در کشور در حال شکل گیری است ، سند شبکه علمي، شبکه بازرگانی، شبکه دانش آموزی و سایر شبکه ها که به عنوان شبکه اختصاصی تشکیل می شوند و در واقع از اجزای شبکه ملی هستند.
معاون وزیر ارتباطات در پایان نیز در خصوص شبکه جهانی اینترنت خاطر نشان کرد: در برنامه پنج ساله توسعه ودر بخش زیر ساخت ظرفیت دسترسی به شبکه جهانی اینترنت را 5 برابر ظرفیت فعلی آن می کنیم./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.