سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

نظارت نباید تنها مبتنی بر تنبیه باشد

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نظارت نباید تنها مبتنی بر تنبیه باشد، گفت: کارهای شاخص و برجسته در نظام اداری باید به‌عنوان الگو به کارکنان معرفی شود و تشویق لازم نیز در خصوص آن صورت گیرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، بیگی  در دومین همایش سلامت نظام اداری استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در قوانین و مقررات، بخش نرم‌افزاری مورد غفلت و بی‌مهری قرار گرفته که به‌دنبال آن آثار شوم و عدم سلامت اداری در بخش‌های مختلف قابل لمس است.

وی افزود: نقش و رسالت نمایندگان در این مورد افزون‌تر از سایر متولیان است چراکه اکثر قوانین و مقررات اجرای کشور در حال حاضر مربوط به قوانین و مقررات دوران بسیار کهن است که کارآمدی آن در جامعه کنونی مثبت به نظر نمی‌رسد.

بیگی از قوانین موجود در شهرداری‌ها و گمرک به‌عنوان نمونه یاد کرد و گفت: قوانین و مقرراتی که در حال حاضر در شهرداری‌های اجرا می‌شود قوانین 80 سال قبل است که مطمئنا جوابگوی نیازهای حال حاضر ما نخواهد بود.

بیگی خواستار قطعیت در برخورد با متخلفان شد و گفت: برخورد قاطعانه با متخلفان تضمین سلامت اداری را ممکن می‌سازد در حالی‌که بسیاری از پرونده تخلفات اداری در محاکم کمتر به قطعیت‌ می‌رسد.

استاندار آذربایجان‌شرقی از نظارت اجتماعی نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان دستیابی به سلامت اداری یاد کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان مصادیق نظارت اجتماعی در فرهنگ و دین ما مورد توجه و تاکید قرار دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال بر پیشگیری قبل از وقوع تاکید کرد و گفت: همه مدیران و مسئولان باید به توصیه‌هایی که از سوی شورای نظارت داده می‌شود برای جلوگیری از وقوع تخلف در عرصه اداری توجه کنند./س

بیگی با بیان اینکه در موضوع سلامت اداری همه مولفه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: در برخورد نرم‌افزاری با پدیده سلامت اداری دچار غفلت شده‌ایم که نتیجه آن به‌وجود آمدن آثار منفی در این موضوع و عدم سلامت اداری شده است.

وی بار دیگر با تاکید بر قطعیت مجازات در مورد عوامل فساد و اجرای کامل قوانین در این خصوص، تصریح کرد: مجازات باید عبرت‌آموز و بازدارنده باشد ولی شاهدیم که برخی از پرونده‌های فساد اداری به سختی به مرحله اجرا می‌رسد که لازم است در این خصوص قاطعیت بیشتری اعمال شود.

بیگی همچنین نقش شورای دستگاه‌های نظارتی در استان‌ها را مهم دانست و افزود: ظرفیت‌های این شورا در برخورد محلی متناسب با شرایط هر استان از جمله برخورد نرم‌افزاری در بحث سلامت اداری باید مورد توجه قرار گیرد و دستگاه‌ها چه از بعد پیشگیرانه و چه از بعد مجازات از ظرفیت‌های این شورا استفاده کنند.#

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.