سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیاست های تازه سازمانی فنی و حرفه ای تشریح شد؛

آمادگی برای راه اندازی مراکز آموزشی در زندان ها

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: شناسایی مشاغل نو و تدوین استانداردهای آموزشی جدید و به روز رسانی استانداردها با توجه به تحولات سریع فناوری روز دنیا امری بدیهی و ضروری است.

کوروش پرند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: شناسایی مشاغل نو و تدوین استانداردهای آموزشی جدید و به روز رسانی استانداردهای موجود با توجه به تحولات سریع فناوری روز دنیا امری بدیهی و ضروری است.
وی افزود: در این راستا تیمی متخصص و کارشناس از سال 89 تشکیل شده و تاکنون در حدود یک هزار و 58استاندارد مهارت آموزی تدوین و یا به روز رسانی شده اند.
پرند همچنین از ایجاد مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای در زندان ها نیز استقبال کرد و گفت: تشکیل کمیته ای مشترک از مسئولان و کارشناسان در دستگاه و ارایه طرح های عملیاتی برای اجرای در داخل کشور و عرصه های بین المللی نیز ضروری است.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: برای راه اندازی مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در زندان ها علاوه بر استفاده از ظرفیت های دو دستگاه سازمان زندان ها و سازمان فنی و حرفه ای باید نهادهای مردمی NGO با مبانی فکری و فلسفی قوی اسلامی شناسایی شوند.
در ادامه بدیعی رئیس تشکل آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای با 15 هزار مرکز در سراسر کشور اصلی ترین بخش خصوصی درگیر در مباحث آموزش های مهارتی است اظهار داشت: از نگاه بخش خصوصی، این مهم نیست که سازمان ملی مهارت و فناوری با چه نامه و امکاناتی به وجود آید بلکه موضوع مهم نحوه اعتبار بخشیدن به بخش خصوصی در آموزش های مهارتی است که در حال حاضر بیش از 75 درصد از این آموزش ها را به عهده دارد.
وی افزود: اگر سازمان های دولتی ذیربط بپذیرند که یک سوم اعتبارات خود را به صورت پیش خرید صندلی به آموزشگاهها بدهند و یا در قالب کمک به کارآموز اعطا کنند، بازدهی نظام آموزش مهارتی کل بخش های دولتی نیز به حد بازدهی در بخش خصوصی می رسد و گسترش قابل توجهی در این زمینه به وجود می آید.
بدیعی خاطر نشان کرد: چیزی که ما می خواهیم این است که بحث اجرایی مهارت های فنی و حرفه ای طبق اصل44 و برنامه های توسعه 5 ساله و تحت نظارت یک متولی قدر بخش خصوصی واگذار شود./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.