سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست؛

نسخه مدونی برای حل معضلات محیط زیست وجود ندارد

نبود نسخه مدونی برای حل معضلات محیط زیست و تعریف نشدن پیوند منطقی عقلائی بین نخبگان و پژوهشگران از جمله مشکلات محیط زیست است.

 محمد زاده رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست صبح امروز در نشست هم اندیشی همکاری های علمی پژوهشی سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت علوم و امضاء تفاهم نامه اجرای شش طرح کلان ملی طی سخنرانی در سازمان محیط زیست   در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: حفاظت از محیط زیست با توجه به اینکه یک ماموریت فرابخشی بوده و البته  محیط زیست فرد نمی شناسد باید خردمندانه و از سر معرفت صورت گیرد.
 وی افزود: موضوعات محیط زیست در درون فرا بخش است و در ذات خود بین المللی است لذا حتما باید به مسائل محیط زیست توجه کنیم.
 محمد زاده تصریح کرد: هم اکنون از ظرفیت های فرهنگی و تاریخی خود بهره نگرفته ایم و وقت آن است که روی ثروت های خود بازنگری کنیم.
 وی اظهار داشت: به شمار نیاوردن مردم در برنامه ها و نبود نسخه مدون برای حل معضلات از جمله مشکلاتی است باید هرچه سریعتر حل شود.

****راه اندازی بانک اطلاعاتی در زمینه محیط زیست

 محمدزاده در ادامه گفت: من واقعا اظهار تاسف می کنم از اینکه دست بسیاری از کشورها حتی کشور های پیشرفته زمینه محیط زیست خالی است چنانچه هم اکنون آمریکا 5 درصد جمعیت دنیا را در برداشته و 26 درصد آلاینده تولید می کند بنابر این همچنانکه در حوزه فرهنگ ارتقا حاصل شده و حوزه ها محیط زیست نیز باید حاصل شود.
 وی افزود: البته ما از این بابت خوشحال هستیم که هم اکنون بحث محیط  زیست به دست افرادی لایق سپرده شده است.
 محمدزاده تصریح کرد: ما امروز افتخار می کنیم که بانک اطلاعات راه اندازی شده که در آن اطلاعات 90 درصد از اساتید دانشگاهی و محققان در آن ارائه شده است چنانچه برای این بانک حدود 5/1 سال زحمت کشیده شده و امروز رونمایی شد.
 وی اظهار داشت: سازمان محیط زیست هم نیازمند کمک است و هم مفتخر است به این همکاری که با وزارت علوم صورت گرفته است./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.