سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر رئیس جمهور فیلیپین به انگلیس و آمریکا

رئیس جمهور فیلیپین بزودی به انگلیس و آمریکا سفر و با سران و مقامات این دو کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی ، بنینیو آکینو  رئیس جمهور فیلیپین، سفر خود را به انگلیس و آمریکا آغاز کرده است. انتظار می رود یکی از موضوعات مهمی که در صدر اولیت‌های مذاکرات وی با سران این دو کشور باشد، مسئله اختلافات کشورش با چین در دریای جنوبی چین باشد.
اولین توقف آکینو در لندن خواهد بود که در آنجا وی با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، دیدار و گفتگو خواهد کرد. کارشناسان سیاسی انتظار دارند دو رهبر در رابطه با مسائل سیاسی و اقتصادی گفتگو کنند. آکینو سپس در روز چهارشنبه به شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا سفر و در آنجا با نمایندگان جامعه فیلیپینی-آمریکایی ملاقات خواهد کرد.
آکینو پس از این نشست در لس‌آنجلس، به واشنگتن ، پایتخت آمریکا، پرواز خواهد کرد تا با باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور، در کاخ سفید دیدار و گفتگو کند.
در حالی که آمریکا تمرکز نظامی خود را بارِ دیگر به منطقه آسیا-اقیانوس آرام منتقل می‌کند، به احتمال زیاد، رهبران فیلیپین و آمریکا در رابطه با امنیت دریانوردی و همچنین آزادی تردد کشتی های تجاری و غیره در مناطق آبی این منطقه، به خصوص در دریای جنوبی چین، گفتگو خواهند کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.